Erik-R
Kallt ute, varmt inne = alldeles för mycket kondens mellan mina fönsterrutor i vårt 70-tals fritidshus. Vad är bäst att göra? Det är ”koppladefönster” (heter det tror jag). Så man kan öppna upp emellan de två rutorna. Vad kan man täta med, det är ju inte plats för en vanlig isoleringslist! Eller finns det kanske någon tunn isolering man kan få plats med mellan fönsterbågarna?
 
Du ska inte isolera mellan bågarna, utan se till att det är tätt mellan karm och innre bågen.
Det finns så kallad dammlist att sätta mellan bågarna, typ som skumgummi, men den är just för att skydda för damm o insekter.
 
Erik-R
Ja så är det såklart. Det ”läcker” emellan karm och inre bågen. Jag testar att täta där så får vi se. Tck

Isakare Isakare skrev:
Du ska inte isolera mellan bågarna, utan se till att det är tätt mellan karm och innre bågen.
Det finns så kallad dammlist att sätta mellan bågarna, typ som skumgummi, men den är just för att skydda för damm o insekter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.