Har ett äldre badrum i källaren där det går en huvudvattenledning längs tak och vägg och bland annat till utvändig vattenutkastare mm. Röret är således väldigt kallt, badrummet är varmt och stundtals fuktigt varpå det bildas kondens. Så pass att det droppar länga med röret.
Hur löser man detta på ett snyggt sätt? Produkttips?
Gör en budgetuppfräschning, ”ny färg på väggarna”-nivå.
Tack!
Hur löser man detta på ett snyggt sätt? Produkttips?
Gör en budgetuppfräschning, ”ny färg på väggarna”-nivå.
Tack!
Isolera rören och se till att det finns tillräcklig ventilation.
Finns snyggare varianter än denna....
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/vvs-installation/rorisolering/
Finns snyggare varianter än denna....
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/vvs-installation/rorisolering/
Finns "snygg" rörisolering med ett ytterskal som ser målat ut.
Klicka här för att svara




