A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 405 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 405 inlägg
Jag tror det är väldigt svårt att undvika på ett kallt rör i ett varmare rum. Kanske hjälper att linda med isoleringstejp (sån som är gjord för att isolera rör) o sedan vanlig isolering utan på det?
Ska du isolera bort detta så måste det vara helt tätt. Inte tillstymmelse till ånga får komma fram til röret för då kondeserar det där. Vet att även proffs har svårt att få till detta runt kylrör i stora datahallar där det är mycket kännsligt med även lite kondens. Där jag har sett att de gjort detta så limmas alla skarvar och sedan tejpas med spec tejp. Borde gå att göra själv om man inte har allt för mycke konstiga vinklar och skarver. Problemet är ju att någonstans måste ju ett vattenrör gå fram för att kunna få dit en kran.
Klicka här för att svara

