Cheesen Cheesen skrev:
Ja det behöver ju inte se blött ut om plattan är fuktig.. har du målat plattan så har du väl dessutom stängt in fukt i den som kommer att ta lång tid att få ut. (Jag fick lära mig av våran leverantör när vi byggde att plattan börjar inte torka ut förrän huset är isolerat och uppvärmt.) Sedan tar det olika lång tid efter det beroende på hur man värmer upp och ventilerar. Diskussionen var kom nämligen upp när en av elektrikerna undrade varför vi hade på så mycket värme i huset...
Jadu den har stått i över 10år så torr borde den vara, det gjordes även prov innan vi målade mitt i sommaren. Fukten har kommit nu efter vi isolerat och att det blivit tätt men det kan man kanske förstå. Men inte att det skulle bli såhär fuktigt.

Var ute och tittade i garaget nu på morgonen, då har porten stått ca 1-1,5cm öppen uppe och nere, ingen kondens på fönstrena eller port idag. Så det här med ventilation är ju helt klart en parameter, sen kanske det inte räcker till när det körs in blöta bilar eller snöiga bilar. Man kanske skulle ge sig på att fixa ventilation, frågan är om det är något man fixar själv ?

Är det just den där Woods SW38 som gäller eller finns det lite billigare alternativ som skulle kunna fungera ?

Redigerat:
Om du är bekväm med att göra hål i fasaden och sätta tilluft och en pax-fläkt så är det bara köra. En elektriker bör väl fixa inkoppling av pax-fläkten, jag har puts och thermomur väggar så att göra själv var inte att tänka på.

S
1 markus1 skrev:
Om du är bekväm med att göra hål i fasaden och sätta tilluft och en pax-fläkt så är det bara köra. En elektriker bör väl fixa inkoppling av pax-fläkten, jag har puts och thermomur väggar så att göra själv var inte att tänka på.
Och vips så är det samma (nästan, PAX + elektriker) kostnad som för en avfuktare. PAX räckte inte för mig. Avfuktare fungerar och blir billigare i längden.

S Söne skrev:
Och vips så är det samma (nästan, PAX + elektriker) kostnad som för en avfuktare. PAX räckte inte för mig. Avfuktare fungerar och blir billigare i längden.
Ja det kanske är så det är, tänkte bara att det var väldigt enkelt att öppna porten lite och vips så var fukten borta. Men du har ju facit, dock skulle jag isåfall vilja ha en som är vägg hängd men dom kanske är för klena.

Det ända är ju att luften inte byts ut i garaget, vilket i ditt fall det gör. Det borde ändå vara positivt på ett sätt även om det kanske inte löste hela fuktproblemet. Man kanske kan höra av sig till någon om det går att räkna ut på något sätt ?

1 markus1 skrev:
Njo bekväm tror jag att jag är, har ju gjort allt jobb invärtes i hela garaget, ser inte så svårt ut kanske. Dock inkopplingen av pax får man väl ta hit en elekriker, har ändå lite småsaker som ska fixas så den kan han säkert koppla in på några minuter i samband med det andra.

Internet är ju väldigt bra :) -

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.