Hej,
Kom precis hem efter att varit borta sen i onsdags kväll och det var kallt i huset. Kompressorn har inte kört sen typ kl 08 i morse (ca 11h) och det enda som pumpen gnällde på i menyn var att jag fått ett larm om att rengöra filtret vilket jag gjort nu (och installerat en mjukvaru uppdatering). Nu säger pumpen "din pump fungerar som den ska" lite käckt i menyn vilket den uppenbarligen inte gör.
Vi hade ju en köldknäpp på ca -14 inatt (Stockholm norrort) men det har den ju klarat av förut. Bifogar en bild med lite momentana värden och grafer för senaste 3 dygnen från home assistant. Någon som har någon ide på vad man kan felsöka innan jag ringer de som installerade den (för ca 4 månader sen) i morgon bitti?
/Ivar
Kom precis hem efter att varit borta sen i onsdags kväll och det var kallt i huset. Kompressorn har inte kört sen typ kl 08 i morse (ca 11h) och det enda som pumpen gnällde på i menyn var att jag fått ett larm om att rengöra filtret vilket jag gjort nu (och installerat en mjukvaru uppdatering). Nu säger pumpen "din pump fungerar som den ska" lite käckt i menyn vilket den uppenbarligen inte gör.
Vi hade ju en köldknäpp på ca -14 inatt (Stockholm norrort) men det har den ju klarat av förut. Bifogar en bild med lite momentana värden och grafer för senaste 3 dygnen från home assistant. Någon som har någon ide på vad man kan felsöka innan jag ringer de som installerade den (för ca 4 månader sen) i morgon bitti?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/Ivar
Inte längre någon panik, den kom igång efter att jag temporärt stängde av ventilationen i "starta brasa läge", oklart varför det gjorde någon skillnad men nu har vi både kompressor och brasa igång. Men om någon har något tips om varför det hände så vore det ju intressant att veta till ev nästa gång det strular.
Nej inget i loggen, det enda jag såg var "rengöra filter larmet" i huvudmenyn. Jag var inte inne och tittade specifikt i loggen när det strulade och nu är det helt soprent där. Kan man gå in och se larmhistorik på något sätt i menyn?
Klicka här för att svara