Hej! Köpt en kompressor 8bar 50l tank på biltema för att köra dyckertpistol. När jag ställt in arbetstrycket och skjuter 2-4st spikar så är arbetstrycket nere på 2 bar och tar säkert 30sek innan den byggt upp arbetstryck igen från stora tanken. Även på slutet i filmen stiger trycket sakta, fortsätter också saakta saakta stiga efter filmens slut. Vad är fel? Kan väl inte vara meningen att det ska vara så här? Helt ny kompressor. Slang från biltema också. Kompressor från Biltema med inställt arbetstryck och ansluten slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle säga att det är fel på tryckregulatorn, den verkar knappt ge något flöde alls.

Hur blir trycket om du använder ett renblåsningspistol istället?
Hur mycket faller trycket när du blåser hela tiden?

Åkte och lämnade tillbaka skiten efter att jag provat "motionera" övertrycksventilen (i brist på bättre idéer), vilket det stod i manualen att man kunde göra ibland. Efter det började den spruta luft hejvilt ur alla öppningar och kopplingar typ. Tomten på biltema ville skicka den på undersökning, hjälpte inte att jag förklarade felet, han verkade heller inte veta vad en kompressor är. Jag sa att jag ville häva köpet i så fall, behöver ju kompressor nu då jag tagit ledigt från jobbet för att snickra.. det gick inte innan han skickat iväg den, och antagligen inte då heller lol.
Åkte och köpte en annan skitbillig kinapryl på annat varuhus, den verar så här långt fungera på ett helt annat vis och tappar nån halv bar under en sekund när man skjutit en spik.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.