2 177 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Kompressor tappar trycket efter någon sekund...
Hej,
Har en kompressor 24 liter, 8 bar som har börjat bete sig konstigt. Den fyller tanken till max och reduceringsventilen går att justera, men när jag ställer den på högre tryck 6-8 bar så blåser den fullt i några sekunder sedan blåser den max 1-2 bar trots full tank. Släpper jag handtaget och väntar nån sekund så blåser den 8 bar igen i någon sekund för att sedan blåsa runt 1-2 bar. Det finns alltså bra tryck i kompressorn men den blåser inte fullt som jag vill.
Har tömt den på det lilla kondensvatten (några droppar) som fanns i tanken utan resultat. Testat med olika slangar så inget fel på dem.
Kan det vara kopplingen där man ansluter slangen? Eller någon som har nån ide?
Har en kompressor 24 liter, 8 bar som har börjat bete sig konstigt. Den fyller tanken till max och reduceringsventilen går att justera, men när jag ställer den på högre tryck 6-8 bar så blåser den fullt i några sekunder sedan blåser den max 1-2 bar trots full tank. Släpper jag handtaget och väntar nån sekund så blåser den 8 bar igen i någon sekund för att sedan blåsa runt 1-2 bar. Det finns alltså bra tryck i kompressorn men den blåser inte fullt som jag vill.
Har tömt den på det lilla kondensvatten (några droppar) som fanns i tanken utan resultat. Testat med olika slangar så inget fel på dem.
Kan det vara kopplingen där man ansluter slangen? Eller någon som har nån ide?
Ja det kan vara kopplingen jag har råkat ut för det när den blev såppas sliten.. Men troligare så är regleringsventilen inskruvad..
Känns som det är snabbkopplingen, när jag pressar in slangen så är det ett litet glapp och när jag trycker den i botten så får jag fullt tryck. Skall det vara en gummipackning eller liknande i snabbkopplingen, och i så fall saknas den och det kan vara därför anslutningen inte är stum när jag pressar in den, eller är den bara sliten?