14 377 läst ·
6 svar
14k läst
6 svar
Kompressor startar inte längre?
Hej,
Jag har en Stanley 50l 2200w 356l/min kompressor som står i garaget.
Idag när den skulle gå igång för att fylla upp trycket så försökte elmotorn dra runt men inget hände. I denna situation ska man egentligen stoppa den men jag hann inte innan den slutade försöka. Efter detta går den inte igång längre. Vanligen går hussäkringen när detta inträffar men denna gången verkar inte den ha gått? Har tittat i manualen men kan inte se att kompressorn själv har en säkring?
Det är såklart ganska kallt i garaget och under 5+ så kan det gå så trögt att den inte går igång enligt manualen. Men bränner man motorn då?
Jag har en Stanley 50l 2200w 356l/min kompressor som står i garaget.
Idag när den skulle gå igång för att fylla upp trycket så försökte elmotorn dra runt men inget hände. I denna situation ska man egentligen stoppa den men jag hann inte innan den slutade försöka. Efter detta går den inte igång längre. Vanligen går hussäkringen när detta inträffar men denna gången verkar inte den ha gått? Har tittat i manualen men kan inte se att kompressorn själv har en säkring?
Det är såklart ganska kallt i garaget och under 5+ så kan det gå så trögt att den inte går igång enligt manualen. Men bränner man motorn då?
Jag tog fram kompressorn från sin plats och då såg jag att det fanns en box uppe på som hade en knapp. Efter jag tryckt in denna och tomt ut luften så startade den direkt. Troligen är det någon typ av automatsäkring.
Jo oljan ska bytas, har köpt ny, har ju säkert haft kompressorn i 1 år nu iallafall.
Har faktiskt aldrig tappat ur kondensen, ska ta en titt på hur man gör det. Hur mycket tar annars en kompresser stryk av minus grader? Jag använder ju den ganska sällan egentligen.
Jo oljan ska bytas, har köpt ny, har ju säkert haft kompressorn i 1 år nu iallafall.
Har faktiskt aldrig tappat ur kondensen, ska ta en titt på hur man gör det. Hur mycket tar annars en kompresser stryk av minus grader? Jag använder ju den ganska sällan egentligen.
Sitter ett vred under tanken för att släppa ut kondensen. Fast står den i minusgrader så har ju även kondensen frusit
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 405 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 405 inlägg
Är en dålig kompressor att ha kallt placerad, har en likadan och är det kallare än runt 7grader varmt så måste jag värma upp den med värmepistol runt vevhus och cylindrar. Spelar ingen roll att jag byter olja heller. Nu hade du hittat återställningen redan, den har funkat bra på min 
Klicka här för att svara