Hej.

Jag har nyligen köpt en Bosch 3800i.

Värmen i huset funkar. Men, när jag kollar i appen så går ej kompressorn. Den står alltid på 0%.

Någon som varit med om detta tidigare? Eller vet vad problemet är?

• Skärmbild av en app som visar anläggningsinfo för en Bosch 3800i, där kompressorhastigheten är 0.0 % och olika temperaturer visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av app som visar inställningar för Bosch värmepump, kompressor står på 0%, rums- och varmvatteninställningar synliga.
    Skapa konto
Vad säger leverantören? De har gjort grundinställningarna?

Ja, jag tror alla grundinställningar är gjorda. Allt funkar med värme och sådant, och har egentligen inte upplevt något fel på pimpen. Men tänkte att det kanske är någon parameter som står fel?

Har du tittat i detta infofält?
Tabell med information om värmepumpens energiförbrukning och eltillskotts energiförbrukning via informationsmenyn.
Skapa konto

Hej.

Det står ju att kompressorn gått massa timmar, men jag tror inte den gör det i verkligheten. Det är bara fläktljudet man hör. När en kompressor startar brukar man ju höra det. Det står fortfarande 0% i appen och jag har kollat frekvent nu.

Kan de vara så att de räknar timmar när kompressorn får ström ut från kretskortet? Dvs att de inte räknar den faktiska tiden den är igång...och om kompressorn är kass så räknar den ändå timmar.

• Bild på en display som visar "Drifttid Kompressor" med värme 994 timmar och varmvatten 100 timmar.
    Skapa konto
  • Display som visar elförbrukning för tillskott: totalt 783 kWh, värme 498 kWh, varmvatten 283 kWh.
    Skapa konto
  • Närbild av värmepumpens display som visar kompressorstatus "Värme", tillskottsstatus "Värme" och kompressor "På" med 0.0 kW.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.