Det kommer säkert att fungera någorlunda ändå. Jag har sett "praktlimpor" på rosendals trädgård på djurgården, dom var upplagda med lagom form för att ha jord även på sidorna.
Antagligen så sjunker din limpa ihop tillräckligt på någon månad för att su skall kunna lägga på lite på sidorna också sedan.