5 345 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Kompositfönster, eller aluminiumbeklädda fönster?
Träfönster med alu-utsida rekommenderas ! Varför skall du måla om ett Alu-fönster?
Finns en aktuell tråd om hur aluminiumfönster leder kyla igång på forumet, jag läste den igår senast. Jag vart plötsligt inte alls lika sugen på aluminiumfönster när jag renoverar badrummet som jag var innan jag läste tråden. Verkar fungera som en ismaskin på insidan för flera st, så i det fallet kanske komposit är ett alternativ till trä som annars isolerar bättre men jag vet inget alls om kompositens egenskaper.
Såg den också. Kanske tillverkningsfel i det fallet? Min föräldrar har kompostit och de ser perfekta ut efter 5år men det är ju inte så mycket. De flesta fönster ska ju se nya ut efter bara 5år. Ska jämnföra priser på kompstit och alu sen se hur de fungerar i verkligheten.Jan-Å skrev:Finns en aktuell tråd om hur aluminiumfönster leder kyla igång på forumet, jag läste den igår senast. Jag vart plötsligt inte alls lika sugen på aluminiumfönster när jag renoverar badrummet som jag var innan jag läste tråden. Verkar fungera som en ismaskin på insidan för flera st, så i det fallet kanske komposit är ett alternativ till trä som annars isolerar bättre men jag vet inget alls om kompositens egenskaper.
Det är ju skillnad på alufönster och aluminiumklädda träfönster.
Lacken på ett alufönster är lika hållbart somlacken på en bil.
Håll rent och om man vill vara seriös så kan man vaxa med bilvax.
Inget underhåll där heller.
Lacken på ett alufönster är lika hållbart somlacken på en bil.
Håll rent och om man vill vara seriös så kan man vaxa med bilvax.
Inget underhåll där heller.
Klicka här för att svara