3 548 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
komplettering isolerglas
Här finns en del lösningar: http://www.fonsterspecialisterna.nu/bromolla/ombygg1.htm
Vet dock ej priset. :-/
Vet dock ej priset. :-/
Ja, vi har gjort det för 10 år sedan. Mätte först synlig glasad öppning för att glasmästaren skulle kunna beställa isolerglas i rätt storlek. Sedan lämnade vi in bågarna, han fräste ur och monterade isolerglasen. Funkar perfekt! Tror att det då handlade om 1000/fönster 120*120, tvåluft.
För några år sedan bekostade Vägverket ett extra ljudisolerande glas på våra och våra grannars fönster. Det blev märkbart tystare och antagligen förbättrades också U-värdet. Har inget namn på rutan men monteringen gick mycket fort, fönstermodulerna hade en gummitätning och skruvades upp på insidan. Har fungerat bra.
Klicka här för att svara