Vi kommer totalrenovera huset och byta el-elementen mot vattenburen golvvärme.
Badrummen får då vattenburen golvvärme med, men då jag förstått att det vattenburna systemet normalt inte körs under den varma delen av året så behöver badrummen kompletteras för att värma golven då.
Jag har förstått att man kan ansluta en el-shunt till slingorna för badrummen (kanske även låta tvättstugan ligga på den slingan). Det känns som att det innebär fler delar som kan krångla i framtiden. Eller är det en optimal lösning?
Alternativt kan man lägga in ett lager el-slingor ovan vattenslingorna. Inte lika tjusigt kanske, men man har full kontroll.
Vilket ska man satsa på? Fördelar / nackdelar?
Kan även tillägga att det ofta klagas om frusna fötter i hushållet, en förekomst jag siktar att minska på.
Tofflor som allroundlösning är inte aktuellt i vårat fall.