Jag står i begrepp att beställa skjutdörrar till en platsbyggd garderob och försöker hitta dörrar som passar mina mått och som inte har 4-6 veckors leveranstid.

Har kollat på Skånska byggvaror som har skjutdörrar som går att anpassa i höjd, vilket behövs då de är för höga som standard. Problemet är att vi vill ha 1 av 3 dörrar i spegelglas och deras spegeldörr går ej att anpassa i höjd.

Nu funderar jag istället på om man kan köpa en av deras dörrar i behandlad MDF (finns i lite olika färger) och måttbeställa ett spegelglas som man sedan fäster på den kapade dörren.

Har ni någon tanke kring detta? Den första frågan är om dörrarna klarar av vikten. Den andra frågan är om det går att få till det på ett snyggt sett utan att spegeln bygger för mycket.
Har tyvärr för långt till en visningsbutik för att försöka skapa mig en uppfattning genom att titta på dörrarna.

BirgitS
Välkommen till forumet!

Nu känner jag inte till vad Skånska byggvaror har för skjutdörrar men att sätta spegel på ena sidan av en skjutdörr gör att vikten inte längre kommer rakt under upphängningen och rakt över spåren. Det kan leda till obalans t.ex. kan det bli trögt att dra dörren och kanske detaljer slits fortare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.