Ett av rummen i källaren här hade ett uppreglat innertak som vi tagit bort i samband med påbörjad renovering. Nu ser jag att elen i taket satt i en dosa utan lock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har nu två funderingar. Dels om det går att få tag på doslock som passar på sådana gamla dosor, dels om det är möjligt (och värt besväret) att istället byta ut dosan till en modernare större för att underlätta framtida ändringar (framdragning av jord, smarta puckar, och annat). Självklart är det ju enklare att bara sätta på ett lock, men det känns som att nu när vi ändå jobbar är ett bra tillfälle att passa på om en större dosa ska dit, istället för att krånga med det efter att rummet är klart.
Råd och tips?