En länk till
http://www.skruvat.se/Show.aspx?k=oljeplugg&t=refnr
http://www.skruvat.se/Show.aspx?k=oljeplugg&t=refnr
Nja. Jo, det är sant. Fast ändå inte. Proceduren som föreskriven av Jeep innebär att ungefär hälften av oljan byts eftersom mycket blir kvar i kylare, converter etc. Man byter bara det som finns i tråget + rinner ut när tråget tas ner, och då kan man också ta bort slagg etc.
Tanken med denna extraplugg är att göra extra byten direkt efter det ordinarie bytet för att omsätta mer av oljan och då gör det inget om lite olja kvar för den kommer vara "ren".
Hela proceduren för oljebyte på denna automat är knasig och det finns alternativa metoder, med för och nackdelar.
Tanken med denna extraplugg är att göra extra byten direkt efter det ordinarie bytet för att omsätta mer av oljan och då gör det inget om lite olja kvar för den kommer vara "ren".
Hela proceduren för oljebyte på denna automat är knasig och det finns alternativa metoder, med för och nackdelar.
När man byter olja så byter man också filter i växellådan och filtret sitter normalt i oljetråget som måste demonteras. Och man gör rent innan återmontage denna plugg är inte någon ideal lösning för en motor som oftast har ett externt oljefilter.
skriver på tok för sakta slagen med tre minuter
skriver på tok för sakta slagen med tre minuter
Redigerat:
Klicka här för att svara
