2 766 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
komplementbyggnad till fritidshus
Hej,
Jag har ett fritidshus på en ö i skärgärden. Jag har funderingar på att bygga en gäststuga på ca 25 kvm. Tanken är att det inte ska finnas vatten och avlopp i stugan utan endast en övernattningsstuga. Kommer kommunen lägga sig i avloppslösningen till mitt nuvarande fritidshus och kräva en bättre lösning en den jag har idag (stenkista) om de ska bevilja ett bygglov för komplementbyggnaden rätt att jag inte ska ha vatten och avlopp där. Tanken är att jag ska skaffa en bättre godkänd avloppslösning till fritidshuset men behöver bygga en gäststuga innan dess
.
MVH Anders
Jag har ett fritidshus på en ö i skärgärden. Jag har funderingar på att bygga en gäststuga på ca 25 kvm. Tanken är att det inte ska finnas vatten och avlopp i stugan utan endast en övernattningsstuga. Kommer kommunen lägga sig i avloppslösningen till mitt nuvarande fritidshus och kräva en bättre lösning en den jag har idag (stenkista) om de ska bevilja ett bygglov för komplementbyggnaden rätt att jag inte ska ha vatten och avlopp där. Tanken är att jag ska skaffa en bättre godkänd avloppslösning till fritidshuset men behöver bygga en gäststuga innan dess
.
MVH Anders
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Jag tänkte att de kanske påpekar att med en större gäststuga så kommer det vistas mer folk i fritidshuset och de då kollar på avloppslösningen för befintligt hus. Hade jag velat bygga ut befintligt hus så hade de ju säkerligen påpekat avloppslösningen. Men de kanske inte bryr sig när det gäller en komplementbyggnad utan avlopp och vatten.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Säg att du bygger ett stort förråd med snickarbod och plats för att torka veden istället. Att du sen skulle inreda annorlunda borde väl vara upp till var och en?
/G
/G
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden