På en liten ort i en liten kommun i ett nyexploaterat industriområde.
Jag tolkar att kommunen har beviljat bygglov med utfarter som direkt strider mot vad som anges av detaljplanen.
Man har byggt en återvinningscentral på annan plats än angivet i detaljplanen.
Jag hittar inget konkret gällande det som faktiskt stör mig och anledningen att jag började nysta i detaljplanen, nämligen att man inte lett fram cykelbana eller trottoar mellan matvarubutikerna, vilket orsakar att min 8-åring förväntas cykla på bilvägen genom 4st trevägskorsningar (in/utfarter blandade med korsningar, naturligtvis oskyltade) inom c:a 120m i tät trafik på så trånga gator att knappt 2 bilar kan mötas (i bil går det ej att mötas vid sväng i korsningarna).
Finns det några bestämmelser angående tillgänglighet för fotgängare och cyklister till matvarubutikerna?
Hur klagar man på korrekt sätt?
Ps.
Ju mer jag tittar på detaljplanen desto fler fel hittar jag, detaljritningar på korsningar stämmer inte med vad som byggts. Vägar är inte utformade enligt ritning eller beskrivning i skriftlig beskrivning, det är svårt att se likheter mellan detaljplan och verkligheten mer än formen och placering av tomtkartan.