MagicFingers skrev:
jag som skattebetalare vill inte att dom asfalterar om alls. jag är näst sista fastigheten som har "trottoar" och fastigheten bortom mig är ett "carema" hem, med blandat innehåll beroende vad som ger inkomster för dagen.
notera väl att dom får göra det på sin sida tomten, inte min.
Är det ett carema-hem med växlande verksamheter så förstår man ju om de vill ha slät trottoar när de huserar gamlingar eller funktionshindrade. :)

Kommunen har rätt att kapa rötterna på dina träd eftersom dom ligger utanför din tomtgräns. Dom har rätt att asfaltera om sin väg/trottoar. Dom kommer inte gräva på din tomt eller ta bort dina tomtgränspinnar. Vad är det du ska kräva ersättning för? Bete dig inte som en rättshaverist, utan var istället glad för att kommunen inte kräver dig på ersättning för din egendom har förstört allmän egendom.

Ni kanske kan hitta en bra lösning där kommunen fäller de träd som orsakar problemen och du får behålla den ved du kan ta hand om. Känns som en strid som du inte kan vinna om kommunen sätter hårt mot hårt utan mitt råd är att göra det bästa av situationen och fundera på vad som är viktigast och hur ni kan komma till en överenskommelse som gynnar båda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.