13 188 läst ·
34 svar
13k läst
34 svar
Kommunen vill gräva i vår trädgård IGEN
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 604 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 604 inlägg
Ok, ska va saklig eftersom skämtet inte gick fram. -Det va ett allmänt ironiskt citat taget från en humorserie från millenieskiftet, ej direkt riktat till TS. Inget som används för att trösta nån som mår dåligt (som de flesta skämt om mentalsjukhuset i Säter).Farstatjej90 skrev:
Jag tolkar det inte som att TS lider emotionellt eftersom det bara efterfrågas ekonomisk ersättning.
Åter till Topic
Jag tycker Cleas senaste frågeställning är det som hela tråden egentligen borde hantera, för att hjälpa TS.
Hur mycket rätt har tjänande part av ett servitut till full återställning när härskande part nyttjar servitutet? Vanligen ingår ju endast grovåterställning när man får in VA/fiber/fjärrvärme till sin egen fastighet. Men då är det en helt annan typ av entreprenad utan servitut och som är beställt av fastighetsägaren självt.
Du menar att man måste acceptera att själv återställa gräsmattan varje gång de behöver göra något? Det kan inte stämma!D Daniel 109 skrev:
Ja, om man har högre krav än att lägga tillbaka massorna och slänga på lite frö så får man nog göra det själv.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kommunen tvingade gräva upp tomten pga läcka - fanns ingen
Juridik -
Kommunen orsakat stor villaskada med igensatt brunn i gatan
Försäkringar -
Kommunen vill jag flyttar 15 år gammal lekstuga
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
VA/LTA Kommunen vill betala i stället för att gräva - hur tänka?
Vatten & Avlopp -
Kommunen vill gräva sönder vår infart...
Vatten & Avlopp