RoTe
lasse l1 lasse l1 skrev:
vem e man å var står det skrivet, eller e de ett allmänt tyckande utan nån faktabakgrund ??
Börja med och LÄS TRÅDEN så att du fattar vad den handlar om.

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
U
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag förstår inte ditt inlägg och jag vet inte vad du refererar till. Men jag tyckte din inställning om att TS skulle ta det med en klackspark inte var särskilt hjälpsam.
Ok, ska va saklig eftersom skämtet inte gick fram. -Det va ett allmänt ironiskt citat taget från en humorserie från millenieskiftet, ej direkt riktat till TS. Inget som används för att trösta nån som mår dåligt (som de flesta skämt om mentalsjukhuset i Säter).
Jag tolkar det inte som att TS lider emotionellt eftersom det bara efterfrågas ekonomisk ersättning.

Åter till Topic
Jag tycker Cleas senaste frågeställning är det som hela tråden egentligen borde hantera, för att hjälpa TS.
Hur mycket rätt har tjänande part av ett servitut till full återställning när härskande part nyttjar servitutet? Vanligen ingår ju endast grovåterställning när man får in VA/fiber/fjärrvärme till sin egen fastighet. Men då är det en helt annan typ av entreprenad utan servitut och som är beställt av fastighetsägaren självt.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Har de servitut så har de rätt att göra underhåll på ledningen. Då kan man inte kräva mer är att de lägger tillbaka massorna. Det kommer sannolikt inte att behöva göras fler gånger under din livstid.
Du menar att man måste acceptera att själv återställa gräsmattan varje gång de behöver göra något? Det kan inte stämma!

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
RoTe
Anna_H Anna_H skrev:
Du menar att man måste acceptera att själv återställa gräsmattan varje gång de behöver göra något? Det kan inte stämma!
Precis man kan ju inte bara vältra tillbaka massorna helt random i gropen, för att gräs ska växa behövs en vettig form av jord.

Ja, om man har högre krav än att lägga tillbaka massorna och slänga på lite frö så får man nog göra det själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.