7 721 läst ·
29 svar
8k läst
29 svar
Kommunen har gått på pumpen och jag står med svarte Petter?
Ja men här har vi ett lagrum.Claes Sörmland skrev:
Djupet på avloppet verkar ju vara ganska godtyckligt. Här låg VA servisen på drygt tre meters djup. Huset på en backe ytterligare 1,5 meter upp så det blir bra swosch på avloppet.
Vattenservisen kan de ju gräva ner på vilket djup som helst och det är ju kommunens problem om det skulle frysa sönder eftersom servisen sitter före mätaren..
Vattenservisen kan de ju gräva ner på vilket djup som helst och det är ju kommunens problem om det skulle frysa sönder eftersom servisen sitter före mätaren..
Jag har för mig att en cm isolering motsvarar 10 cm jord så lägger du 10 cm isolering 60 brett ovanpå ledningarna så lär det vara lugnt.
Som jag ser det så är värmekabel en nödlösning, den går sönder och funkar inte vid strömavbrott
Som jag ser det så är värmekabel en nödlösning, den går sönder och funkar inte vid strömavbrott
Lägg markisolering ovanpå och glöm avvikelsen.
Du kommer aldrig att ha några problem.
Du kommer aldrig att ha några problem.
Jo men det blir ju mitt problem om kopplingen vid servisen in på min sida av tomtgränsen skulle frysa sönder för att det inte är tillräckligt djupt just där även om jag snabbt har grävt djupare på min sida.K Kallebo skrev:Djupet på avloppet verkar ju vara ganska godtyckligt. Här låg VA servisen på drygt tre meters djup. Huset på en backe ytterligare 1,5 meter upp så det blir bra swosch på avloppet.
Det låter vettigt. https://www.isover.se/news/forenklad-dimensionering-av-frostskydd-av-va-ledningar-tackta-med-styrofoam-skivorM Mats skrev:
Är det någon som förstår sig på vad siffrorna i det blå fältet i tabellen står för? Är det bredd i meter?
Klicka här för att svara