Med en mikroskopisk budget ska jag försöka täta ett tak (takpapp) som fått läcka ganska länge. Det finns ingen budget för något annat. En realistisk målsättning är att rummet undertill ska gå att städa och hålla så pass torrt att man kan använda det som en passage in till resten av huset. Kanske även sätta ett par skor och hänga en jacka där och trampa på torrt underlag. Allt annat är en dröm och fantasi. Kan det hålla sig däromkring 1-3 år så får det duga.

Jag vill tro att taket har fått sin takpapp på 80-talet, d v s ca 40 år sedan och att ingenting har blivit gjort sedan dess.

Bör man rimligen kunna förvänta sig att dagens primer och takmassa kommer överens med den då lagda takpappen?

Då menar jag givetvis ur perspektivet att materialen kommer överens, inte det perspektivet där man även tar hänsyn till takpappens åldrande.

Kan man med blotta ögat skilja på "rätt eller fel" takpapp?

A aToni skrev:
Bör man rimligen kunna förvänta sig att dagens primer och takmassa kommer överens med den då lagda takpappen?
Ja.
Men vill man vara säker läser man på om de produkter man funderar på att använda. Samt frågar försäljaren och inte minst kollar var tillverkaren av produkterna anser.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.