Tjabba. Första gången jag renoverar golv på riktigt!
Gammal toalett samt hall. Gamla toan hade dåligt golv så rev ner till bjälklaget och byggde nytt ihop med det gamla. Blev 120x45 reglar på typ 990 mm längder kors o tvärs. Sedan 22 mm limmad och skruvad spånskiva! Sedan utanför den gamla toan där jag ej rev upp dom spåntade brädorna (28mm) är för dom va plana och kändes stabila o sviktade inget nämnvärt, dom går under en trappa som sedan är spikade med feta spik i nästa golvbjälke. Ovanpå allt lade jag en konstruktions plywood på 15 mm som jag skruvade tätt med 4,5 55 mm skruv ner i både spån och dom gamla spåntade brädorna. Sedan är tanken att lägga en vinyl matta limmad ovanpå allt! Tror ni på detta? Tänker att det ska hålla i många år helst för evigt.
 
  • Renoverat golv med ny plywood vid en trappa, synliga skruvhuvuden, i förgrunden en persons fötter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt av golv där gammalt material revs ned till bjälklaget med synliga reglar och spillror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med nya reglar på bjälklaget intill gammalt trägolv och ett par arbetskor i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvrenovering med ny spånskiva ovanpå bjälklaget och gammalt, men stabilt, trägolv nära trappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wildeside
Det kommer att hålla.
 
wildeside wildeside skrev:
Det kommer att hålla.
Får ju hoppas. Man är ju nojig o vill helst inte göra om det!! Tack för svar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.