Tjabba. Första gången jag renoverar golv på riktigt!
Gammal toalett samt hall. Gamla toan hade dåligt golv så rev ner till bjälklaget och byggde nytt ihop med det gamla. Blev 120x45 reglar på typ 990 mm längder kors o tvärs. Sedan 22 mm limmad och skruvad spånskiva! Sedan utanför den gamla toan där jag ej rev upp dom spåntade brädorna (28mm) är för dom va plana och kändes stabila o sviktade inget nämnvärt, dom går under en trappa som sedan är spikade med feta spik i nästa golvbjälke. Ovanpå allt lade jag en konstruktions plywood på 15 mm som jag skruvade tätt med 4,5 55 mm skruv ner i både spån och dom gamla spåntade brädorna. Sedan är tanken att lägga en vinyl matta limmad ovanpå allt! Tror ni på detta? Tänker att det ska hålla i många år helst för evigt.
Gammal toalett samt hall. Gamla toan hade dåligt golv så rev ner till bjälklaget och byggde nytt ihop med det gamla. Blev 120x45 reglar på typ 990 mm längder kors o tvärs. Sedan 22 mm limmad och skruvad spånskiva! Sedan utanför den gamla toan där jag ej rev upp dom spåntade brädorna (28mm) är för dom va plana och kändes stabila o sviktade inget nämnvärt, dom går under en trappa som sedan är spikade med feta spik i nästa golvbjälke. Ovanpå allt lade jag en konstruktions plywood på 15 mm som jag skruvade tätt med 4,5 55 mm skruv ner i både spån och dom gamla spåntade brädorna. Sedan är tanken att lägga en vinyl matta limmad ovanpå allt! Tror ni på detta? Tänker att det ska hålla i många år helst för evigt.
Klicka här för att svara



