Hejsan.
Våran mora blandare verkar sagt upp sig, iallafall så strular den. Helt plötsligt imorse så kommer det bara varmvatten ur blandaren, även om den står på kallt.

Är en morablandare ifrån isch 1990. Ja jag vet den är gammal, jag försökte innan att plocka isär den, men hur fan gör jag.

Bröt vattnet, av med "plastkåpan" sen står det still. Tänker om det går plocka isär den och smörja upp den? Tänker jag vill försöka med det innan jag köper ny. Inte skitsugen på det då det är gammalt kök som vi ska göra om , om ett par år. Men måste jag så måste jag ju såklart.

Skickar med ett par bilder.

Tack på förhand
 
  • Kromad diskho med blandare, vattendroppar synliga, köksmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Diskho med en vattenkran och dess vred i närbild, rostfritt stål, använd och lite smutsig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du ska kunna sära på den genom att lossgöra mutterdelen.
Sedan har delen med pipen en låsanordning på baksidan, där finner du ett hål, tryck in något i detta.

Reservdelar finns att köpa till Mora Temp.

Har själv samma typ av blandare som jag försökt byta packningar på, tyvärr sitter muttern väldigt hårt, så jag har ej gått i mål med detta.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
E etompau skrev:
Du ska kunna sära på den genom att lossgöra mutterdelen.
Sedan har delen med pipen en låsanordning på baksidan, där finner du ett hål, tryck in något i detta.

Reservdelar finns att köpa till Mora Temp.

Har själv samma typ av blandare som jag försökt byta packningar på, tyvärr sitter muttern väldigt hårt, så jag har ej gått i mål med detta.
Nu fick jag loss mutterdelen.
See ut såhär. Hur jag får bort resten har jag inte en aning om. Ser inte ut att gå? Skruvade fast mutterdelen igen. Nu kommer det inget vatten alls ur blandaren.... Det känns som jag åker på en ny fast hade varit kul att lyckas få isär skiten ändå
 
S Siim00m skrev:
Nu fick jag loss mutterdelen.
See ut såhär. Hur jag får bort resten har jag inte en aning om. Ser inte ut att gå? Skruvade fast mutterdelen igen. Nu kommer det inget vatten alls ur blandaren.... Det känns som jag åker på en ny fast hade varit kul att lyckas få isär skiten ändå
 
  • Hand håller på en kranventil, verkar utföra reparation eller underhåll av en vattenkran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand demonterar ett kranmunstycke vid en diskbänk, med synliga verktyg och vattenansamling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktyg på rostfritt stål, öppen skiftnyckel, suddig förgrund, möjlig reparationssituation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventildel ska kunna dras rakt upp.
Det finns lite filmer på youtube som visar hur det går till.
Ex.
 
E etompau skrev:
Ventildel ska kunna dras rakt upp.
Det finns lite filmer på youtube som visar hur det går till.
Ex. [media]
Har dragit för kung och fosterland men inte tillstymmelse till att släppa...
 
Får tacka er för bra och snabb respons !!
Lyckades inte få isär eländet. Ger upp. Men nu kommer det iaf vatten , får mecka mer med det imorgon !
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.