Hejsan.
Våran mora blandare verkar sagt upp sig, iallafall så strular den. Helt plötsligt imorse så kommer det bara varmvatten ur blandaren, även om den står på kallt.
Är en morablandare ifrån isch 1990. Ja jag vet den är gammal, jag försökte innan att plocka isär den, men hur fan gör jag.
Bröt vattnet, av med "plastkåpan" sen står det still. Tänker om det går plocka isär den och smörja upp den? Tänker jag vill försöka med det innan jag köper ny. Inte skitsugen på det då det är gammalt kök som vi ska göra om , om ett par år. Men måste jag så måste jag ju såklart.
Skickar med ett par bilder.
Tack på förhand
Våran mora blandare verkar sagt upp sig, iallafall så strular den. Helt plötsligt imorse så kommer det bara varmvatten ur blandaren, även om den står på kallt.
Är en morablandare ifrån isch 1990. Ja jag vet den är gammal, jag försökte innan att plocka isär den, men hur fan gör jag.
Bröt vattnet, av med "plastkåpan" sen står det still. Tänker om det går plocka isär den och smörja upp den? Tänker jag vill försöka med det innan jag köper ny. Inte skitsugen på det då det är gammalt kök som vi ska göra om , om ett par år. Men måste jag så måste jag ju såklart.
Skickar med ett par bilder.
Tack på förhand
Du ska kunna sära på den genom att lossgöra mutterdelen.
Sedan har delen med pipen en låsanordning på baksidan, där finner du ett hål, tryck in något i detta.
Reservdelar finns att köpa till Mora Temp.
Har själv samma typ av blandare som jag försökt byta packningar på, tyvärr sitter muttern väldigt hårt, så jag har ej gått i mål med detta.
Sedan har delen med pipen en låsanordning på baksidan, där finner du ett hål, tryck in något i detta.
Reservdelar finns att köpa till Mora Temp.
Har själv samma typ av blandare som jag försökt byta packningar på, tyvärr sitter muttern väldigt hårt, så jag har ej gått i mål med detta.
Nu fick jag loss mutterdelen.E etompau skrev:Du ska kunna sära på den genom att lossgöra mutterdelen.
Sedan har delen med pipen en låsanordning på baksidan, där finner du ett hål, tryck in något i detta.
Reservdelar finns att köpa till Mora Temp.
Har själv samma typ av blandare som jag försökt byta packningar på, tyvärr sitter muttern väldigt hårt, så jag har ej gått i mål med detta.
See ut såhär. Hur jag får bort resten har jag inte en aning om. Ser inte ut att gå? Skruvade fast mutterdelen igen. Nu kommer det inget vatten alls ur blandaren.... Det känns som jag åker på en ny fast hade varit kul att lyckas få isär skiten ändå
S Siim00m skrev:
Klicka här för att svara





