7 696 läst · 26 svar
8k läst
26 svar
Kombiskåp kyl/frys bredvid varandra? Vart hittar man den informationen?
jo jag kände mig också lite tveksam till Grundig då jag associerade det till en av de första cd-spelarna jag köpte när jag var liten på den lokala OK-macken haha. Men har ingen annan erfarenhet av märket däremot så jag kan inte säga så mycket om det. Vi har idag alla andra köks-vitvaror i Siemens och hade gärna fortsatt med det, men det verkar vara en omöjlighet om man vill ha 2 kombiskåp. Vi kanske får byta märke eller helt enkelt ta en hel frys/hel kyl som vi har nu.electroluxaren skrev:
Bara så jag inte har missförstått något nu, visst är det så att detta problem (med att ha skåpen bredvid varann), inte är ett problem med ”hela” kyl/frys utan endast med kombiskåpen?
H Höstol skrev:jo jag kände mig också lite tveksam till Grundig då jag associerade det till en av de första cd-spelarna jag köpte när jag var liten på den lokala OK-macken haha. Men har ingen annan erfarenhet av märket däremot så jag kan inte säga så mycket om det. Vi har idag alla andra köks-vitvaror i Siemens och hade gärna fortsatt med det, men det verkar vara en omöjlighet om man vill ha 2 kombiskåp. Vi kanske får byta märke eller helt enkelt ta en hel frys/hel kyl som vi har nu.
Bara så jag inte har missförstått något nu, visst är det så att detta problem (med att ha skåpen bredvid varann), inte är ett problem med ”hela” kyl/frys utan endast med kombiskåpen?
ställer frågan till dig också [SH]
Hell kyl och hel frys kan stå bredvid varandra men det finns fall där de måste stå på ett visst sätt. Ex i Mieles fall ska kylen så till höger om frysen.H Höstol skrev:
Efter många om och men så blev det tillslut hel kyl/frys istället för att veta att de kan stå bredvid varann. Vi valde skåp från samsung som ändå hade ganska bra med litrar i kylen.[SH] skrev:
https://www.elgiganten.se/product/v...Vh53VCh3bJAJiEAQYASABEgIHdfD_BwE&gclsrc=aw.ds
hej! Jag tänkte precis köpa 2 st av detta Samsung skåp och sätta bredvid varandra utan ngt mellanrum. Vet du om det går? Var hittar du den informationen?[SH] skrev:
Jag finner mig nu i en liknande situation där jag behöver ny kyl och frys. Har idag två stycken kombi kyl/frys. (120cm max bredd).
Tittar på Bosch eller Siemens alternativt Miele, men i manualerna ser jag inget specifikt om att de får eller får inte vara bredvid varandra. Det ända jag har hittat är på tretti.se där de skriver
>OBS! Ska man ha två likadana kombinerade kyl/frysar bredvid varandra från BSH behöver man även köpa till en isoleringsmatta att ha emellan produkterna. Vänligen kontakta oss för mer information.
Känns som det säkraste valet är antingen en kyl och en frys eller en side-by-side variant.
Onödig huvudvärk
Tittar på Bosch eller Siemens alternativt Miele, men i manualerna ser jag inget specifikt om att de får eller får inte vara bredvid varandra. Det ända jag har hittat är på tretti.se där de skriver
>OBS! Ska man ha två likadana kombinerade kyl/frysar bredvid varandra från BSH behöver man även köpa till en isoleringsmatta att ha emellan produkterna. Vänligen kontakta oss för mer information.
Känns som det säkraste valet är antingen en kyl och en frys eller en side-by-side variant.
Onödig huvudvärk
Tack! När du säger att jag skall kolla på c-klassade modeller, funkar denna KG39EAICA Kombinerad kyl/frys | Siemens Hushållsapparater SE (bsh-group.com)? För den e lite billigare än den du visar ovan.D DFYD123 skrev: