H
electroluxaren skrev:
Grundig är turkiska skåp och det finns inlägg här i forumet om fatala fel.
Det blir en chansning om de håller längre än garantin. Grundig är för övrigt brutalt överprisade kanske gör att täcka det ofantliga kostnaderna de har för garantin
jo jag kände mig också lite tveksam till Grundig då jag associerade det till en av de första cd-spelarna jag köpte när jag var liten på den lokala OK-macken haha. Men har ingen annan erfarenhet av märket däremot så jag kan inte säga så mycket om det. Vi har idag alla andra köks-vitvaror i Siemens och hade gärna fortsatt med det, men det verkar vara en omöjlighet om man vill ha 2 kombiskåp. Vi kanske får byta märke eller helt enkelt ta en hel frys/hel kyl som vi har nu.

Bara så jag inte har missförstått något nu, visst är det så att detta problem (med att ha skåpen bredvid varann), inte är ett problem med ”hela” kyl/frys utan endast med kombiskåpen?

H
H Höstol skrev:
jo jag kände mig också lite tveksam till Grundig då jag associerade det till en av de första cd-spelarna jag köpte när jag var liten på den lokala OK-macken haha. Men har ingen annan erfarenhet av märket däremot så jag kan inte säga så mycket om det. Vi har idag alla andra köks-vitvaror i Siemens och hade gärna fortsatt med det, men det verkar vara en omöjlighet om man vill ha 2 kombiskåp. Vi kanske får byta märke eller helt enkelt ta en hel frys/hel kyl som vi har nu.

Bara så jag inte har missförstått något nu, visst är det så att detta problem (med att ha skåpen bredvid varann), inte är ett problem med ”hela” kyl/frys utan endast med kombiskåpen?

ställer frågan till dig också [SH]

A
Det gäller även andra skåp

H
electroluxaren skrev:
Det gäller även andra skåp
Oj ok, då får jag försöka sätta mig in i det också.

H Höstol skrev:
Hell kyl och hel frys kan stå bredvid varandra men det finns fall där de måste stå på ett visst sätt. Ex i Mieles fall ska kylen så till höger om frysen.

• Gilla
Höstol
  • Laddar…
H
[SH] [SH] skrev:
Hell kyl och hel frys kan stå bredvid varandra men det finns fall där de måste stå på ett visst sätt. Ex i Mieles fall ska kylen så till höger om frysen.
Efter många om och men så blev det tillslut hel kyl/frys istället för att veta att de kan stå bredvid varann. Vi valde skåp från samsung som ändå hade ganska bra med litrar i kylen.

https://www.elgiganten.se/product/v...Vh53VCh3bJAJiEAQYASABEgIHdfD_BwE&gclsrc=aw.ds

• Gilla
nnika
  • Laddar…
[SH] [SH] skrev:
Tror jag tappat en länk:
[länk]
Skåpet ovan finns även i vitt och Black Steel.

Grundig (och Cylinda) är ok grejer som du ofta får fem års garanti på.
hej! Jag tänkte precis köpa 2 st av detta Samsung skåp och sätta bredvid varandra utan ngt mellanrum. Vet du om det går? Var hittar du den informationen?

J
Jag finner mig nu i en liknande situation där jag behöver ny kyl och frys. Har idag två stycken kombi kyl/frys. (120cm max bredd).

Tittar på Bosch eller Siemens alternativt Miele, men i manualerna ser jag inget specifikt om att de får eller får inte vara bredvid varandra. Det ända jag har hittat är på tretti.se där de skriver

>OBS! Ska man ha två likadana kombinerade kyl/frysar bredvid varandra från BSH behöver man även köpa till en isoleringsmatta att ha emellan produkterna. Vänligen kontakta oss för mer information.

Känns som det säkraste valet är antingen en kyl och en frys eller en side-by-side variant.

Onödig huvudvärk :(

Du får kika på Siemens c-klassade kyl/frysar. Dom funkar under förutsättning att det är riktiga handtag på dom. Exempelvis KG39NEICU

• Schematisk illustration av Siemens kyl/frys KG39NEICU med måttangivelser och energiklassning C.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Miele tycker jag vara rätt bra på att skriva i manualerna hur produkterna får stå. Detta från manualen för KS4383EDEL och förekomsten av ett "S" i produktkoden avslöjar en del.

Skärmklipp av en sida ur en Miele-produktmanual med instruktioner för placering och installation av vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J
Den har inget ordentligt handtag så du kommer inte kunna öppna dörrarna.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.