U
Jag hade tänkt mig att köpa en rikt å planhyvel men min Bordscirkelsåg är inte "top of the line" så jag funderade på om det finns någon maskin som kominerar dessa. Har sökt lite på nätet och hittat större snickerimaskiner, men dessa kommmer att bli allt för dyra och svåra att få in i min verksta. Hittade ett företag i indien som hade en passande modell men det känns inte aktuellt, men ett tecken på att det kanske finns andra märken. Kan tillägga att det är för hobbybruk

Robland, Kity eller nån begagnad Luna/Ejca m fl finns. Dock så är där oftast vertikalfräs integrerad i sågbordet och det drar upp priset en del.

/Kent

U
Kollat runt lite på begangnade maskiner men inte riktigt hittat det jag letar efter ännu. Hoppas på att hitta någon beg. maskin, men är lite dålig på märken.

Är luna och Ejca samma sak?
Är Scheppach något att ha?
Är Vaco Stenberg något att ha?
Är Lurem något att ha?

Tacksam för svar för att kunna slå till när tillfället dyker upp

u95hw skrev:
Kollat runt lite på begangnade maskiner men inte riktigt hittat det jag letar efter ännu. Hoppas på att hitta någon beg. maskin, men är lite dålig på märken.

1. Är luna och Ejca samma sak?
2. Är Scheppach något att ha?
3. Är Vaco Stenberg något att ha?
4. Är Lurem något att ha?

Tacksam för svar för att kunna slå till när tillfället dyker upp
1. "Ja". Om jag inte minns fel så är det såhär: Luna är en grossist som köper/köpte ejcas maskiner och satte sitt eget namn på dem.
2. Jodå, ett litet bättre hobbymärke.
3. Detta är gamla proffsgrejor. Beroende på skick/slitage kan det vara mycket bra grejor.
4. Vet ej.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.