Jag är på jakt efter en speciallösning...

Jag vill ha en köksö med arbetsyta in mot mot köket, men utsidan skall fungera som bar-disk, dvs man måste bygga upp en bardisk på köksön då köksön skall ha arbetshöjd och bardisken skall ha "stå eller sitta på barstolar-höjd".

Ngn som hittat ngn bra lösning?

Japp :D Jag tycker iaf att den lösningen vi gjorde funkar bra. Skickar bilder i kväll.

Hej!

Vi tänker göra en köksö där diskbänk och diskmaskin finns bakom en bardisk som är vänd mot matplatsen. På så sätt kan bardisken fungera både som serveringsbänk, bardisk och diskinlämning efter middagen. Jag har aldrig riktigt förstått varför spisen ska vara i köksön. Jag står mycket hellre vänd mot mina gäster när jag plockar bort disk och plockar fram flera rätter. Alltså tror jag att det är bättre att ha diskbänk och diskmaskin där. Då har man också en "riktig" bardisk med vattenkran när disken ska användas som bar.

Matlagningen vid spisen gör i alla fall jag oftast innan gästern har kommit, så den får vara längs en av köksbänkarna.

:) Ulrica

Pinebar!

Har du möjligtvis bilder på hur ni har löst det?

Vilka leverantörer använde ni?

:-)pia

Hej!

Så här har vi gjort, det är ifs ingen köksö men man borde väl kunna göra något liknande.

//Martin

• kket.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MarkGubbe
  • Laddar…
Något liknande är vi inne på att göra fast som köks istället. Tycker det är skitsnyggt med en höjning som är plattsatt. Min fråga är vilka material som är bakom plattorna och höjning. Är det "reglat" med nån skiva upp för att plattsätta på?

Mvh

Mats

Pinebar!  

Har du möjligtvis bilder på hur  ni har löst det?

Vilka leverantörer använde ni?
Vi är bara på planeringsstadiet än men det blir nog rätt likt blomqvist's  fast med en diskbänk helt i rostfritt. Och har vi tänkt ha skåp för porslin och glas där blomqvist har sin mur.

Leverantör blir förmodligen IKEA för stommar och luckor eftersom vi planerar att ha enkla vita luckor. Diskbänk och blandare kommer vi att köpa "riktiga".

/Ulrica

Glömde en sak; Tjusigt, blomqvist  :D

Här kommer ännu en variant även om bilden är lite dålig och köket ännu inte är klart.
Mvh Tommy
bankskiva2.jpg

epkmsnn skrev:
Något liknande är vi inne på att göra fast som köks istället. Tycker det är skitsnyggt med en höjning som är plattsatt. Min fråga är vilka material som är bakom plattorna och höjning. Är det "reglat" med nån skiva upp för att plattsätta på?

Mvh

Mats
Hej!

Har reglat med vanligt reglar med cc40 och sen gipsskrivor på var sida. Har även passar på att dra el i "väggen" med strömuttag vid bänkskiva och till belysningen i den övre bänkskivan.

Pinebar; tack!
//Blomqvist

• Gilla
Ryttarnn
  • Laddar…
8-) Här finns en trevlig variant på bardisk, dock ej ö. :-/ ;)

s_melby1.jpg
:o Observera den praktiska kroken till hanväskan. :)

s_melby2.jpg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.