Hej,
Vi håller på att planera ett badrum i en kåk från 39 och frun har siktat in sig på grönt klinker som liknar kllmårdsmarmor.

Är det någon här som har satt liknande plattor? Tycker ni det blev enligt förväntningarna?
Annars finns ju möjligheter att köpa äkta marmor tänker jag. Man vill ju inte att det ska se för mycket fake ut.

Har någon några verkliga bilder så vore det uppskattat!

• Marmorgolv och vägg, trästol, skuggor, naturligt ljus, texturer, inomhus, mönstrad stolsits.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det kolmårdsmarmor du vill ha är det kolmårdsmarmor du ska köpa, annars kommer du tycka att det vart nästan bra.

• Gilla
GordonE och 1 till
  • Laddar…
Casaloco
G GordonE skrev:
Hej,
Vi håller på att planera ett badrum i en kåk från 39 och frun har siktat in sig på grönt klinker som liknar kllmårdsmarmor.

Är det någon här som har satt liknande plattor? Tycker ni det blev enligt förväntningarna?
Annars finns ju möjligheter att köpa äkta marmor tänker jag. Man vill ju inte att det ska se för mycket fake ut.

Har någon några verkliga bilder så vore det uppskattat!
Tyvärr ingen bild men har för några år sedan jämfört brickmate mot riktig kolmårdsmarmor brevid varandra och skulle absolut köpt äkta marmor.

Vi har lagt de plattorna i hallen, 30x60cm, och är väldigt nöjda. Tittade också på riktig sten vilket jag egentligen föredrar, men som golv tycker jag inte man märker någon skillnad om man inte är riktigt nördig och skarpsynt. Av mina mer husskadade gäster har 2 av 2 trott att det var kolmårdsmarmor vid första bedömningen, så det största problemet är nog att du kommer veta att det inte är äkta sten.

För min del var det pris samt känslighet som avgjorde, äkta sten var mer än dubbelt så dyrt och mer känsligt vilket var en tråkig kombo.

• Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
Jag har tyvärr inte hunnit bygga badrummet ännu. Men jag hittde marmor verde till hälften av halva priset. Det var något av det snyggaste jag sett. Hittade även samma marmor i mosaik som jag satt ovanför köksbänkarna.

H Hans G2 skrev:
Vi har lagt de plattorna i hallen, 30x60cm, och är väldigt nöjda. Tittade också på riktig sten vilket jag egentligen föredrar, men som golv tycker jag inte man märker någon skillnad om man inte är riktigt nördig och skarpsynt. Av mina mer husskadade gäster har 2 av 2 trott att det var kolmårdsmarmor vid första bedömningen, så det största problemet är nog att du kommer veta att det inte är äkta sten.

För min del var det pris samt känslighet som avgjorde, äkta sten var mer än dubbelt så dyrt och mer känsligt vilket var en tråkig kombo.
Tack!
Det är den storleken vi tänker också, det ser ju lite mer äkta ut!
Lägg gärna upp en bild om du kan!
Vi kan få tag i brickmate via en släkting som är plattsättare.

A AG A skrev:
Jag har tyvärr inte hunnit bygga badrummet ännu. Men jag hittde marmor verde till hälften av halva priset. Det var något av det snyggaste jag sett. Hittade även samma marmor i mosaik som jag satt ovanför köksbänkarna.
Hej, jag har med sett det som finns på Flisby för runt 1000kr kvadraten. Vi har ungefär 8m2 total golvyta och det hade ju inte varit så mycket merkostnad. Däremot att köpa kolmårdsmarmor för runt 2500kr kvadraten känns lite väl dyrt!
Vart köpte du ditt?

Så här ser det ut för tillfället och det är fönsterbänkar i kolmårdsmarmor som är original.

Ritning av ett badrum, innehåller dusch, toalett, handfat, måttangivelser, 7.8 kvadratmeter stort.
Skapa konto
3D-ritning av ett modernt badrum med dusch, tvättställ och toalett.
Skapa konto
Under arbete, betonggolv hälls, träreglar, byggnadsmaterial, gulvarmerör, ofärdigt rum.
Skapa konto

Renoveringsarbete, betonggolv, träplanka, ofärdiga väggar, tomrum, byggstök, gråa toner, inomhus, renoveringsprojekt, förbättringspotential.
Skapa konto

• Gilla
dajz
  • Laddar…
Det är svårt med färgåtergivningen, är mer grön live.
Gick loss på 710 kr/m2 hos Stonefactory när de hade någon rea/kampanj förra året. Med 19m2 så sparade jag en rejäl slant jämfört med kolmårdsmarmor.

Att bara titta på en provbit var rätt kasst. Jag fick en tråkig klinkerprovbit och en fin stenprovbit, allt beror ju på vilken marmorering och färg just den lilla snutten har vilket inte alls är representativt för helheten.

• Marmorerat golv, kakel, inomhus, dörröppningar, väggar, ryggsäck, natt, heminredning.
    Skapa konto
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Riktig sten är fint, men ömtåligare när det kommer till rengöringsmedel mm.

• Gilla
GordonE
  • Laddar…
G GordonE skrev:
Hej, jag har med sett det som finns på Flisby för runt 1000kr kvadraten. Vi har ungefär 8m2 total golvyta och det hade ju inte varit så mycket merkostnad. Däremot att köpa kolmårdsmarmor för runt 2500kr kvadraten känns lite väl dyrt!
Vart köpte du ditt?
Tyvärr var det nästan ett år sedan jag köpte det, så jag minns inte riktigt vart jag köpte det ifrån. Kan ha varit "kakelklippet" eller något sådant.
Jag hade lite tur då jag sett just sådan marmor i butik, och fastnade för det. Tyckte dock 1000kr/m2 var mycket pengar. Råkade då hitta detta restlager på 22m2 som såldes ut för 500kr/m2 vilket jag beställde, då det skulle räcka precis. Dagen efter hörde företaget av sig och sa det blivit fel då det endast fanns 18m2 kvar. Om jag fortfarande ville ha det skulle jag få det för 250kr/m2 inkl. frakt. Det var perfekt för mig, då det räckte för väggarna. Sen köpte jag vit marmor till golvet. Tror det blir en snygg kombination.

• Gilla
GordonE
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
Det är svårt med färgåtergivningen, är mer grön live.
Gick loss på 710 kr/m2 hos Stonefactory när de hade någon rea/kampanj förra året. Med 19m2 så sparade jag en rejäl slant jämfört med kolmårdsmarmor.

Att bara titta på en provbit var rätt kasst. Jag fick en tråkig klinkerprovbit och en fin stenprovbit, allt beror ju på vilken marmorering och färg just den lilla snutten har vilket inte alls är representativt för helheten.
Tack!
Det ser ju schysst ut!
Jag har själv kikat på en provbit 30x30cm på kakelaffären och det blir man ju inte så övertygad av!

Hej GordonE!
Vad blev det till slut? Och är ni nöjda? Vi står nu inför samma beslut :-)
Tack på förhand!
Emelie

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.