60 074 läst ·
457 svar
60k läst
457 svar
Kolla in mina amatörhusritningar!
Det ingår ett skrivbord och plats för tv på den bänken. Jag ska nog rita ut tv:n.J Jarlsgård skrev:
Kanske borde jag göra en enklare 3D ritning för att det ska bli tydligare.
Det fanns ju en text också:
~ Compact living ~
We often don't need as much as we think we do, so I thought it was fun to make a tiny apartment. Fun to fantasize how it only has the most important things in it, not one glas or fork more than needed. Imagen renting it out to students or giving it away to homeless people. Either it's made in low or high quality. You lie on the bed and watch the TV right in front of you, that stands on the kitchen bench. The kitchen bench is also a working desk with a high comfortable desk chair. There is room for two beds, dinner table for maximum six people, washing machine and dryer or replace it with a bathtub.
Redigerat:
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 158 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 158 inlägg
Sök på "tillgänglighet och användbarhet för alla" så kan du ladda ner en PDF med illustrerade regler och standard. Foldern är från 2012 men mkt gäller fortfarande. Funkar som riktlinje för hur man tänker användarvänligt.HOBBY ARCHITECT skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är en väldig betoning på TV.
Mitt intryck är att 18 - 25-åringar har viktigare saker att göra än att glo på TV.
T.ex. plugga/läsa kurslitteratur eller umgås med jämnåriga av båda könen.
Själv fick jag nog ingen TV förrän jag var 28.
För övrigt: (The kitchen bench is also a working desk with a high comfortable desk chair.)
Att sitta och plugga/läsa/skriva vid en köksbänk är inte särskilt bekvämt.
Mitt intryck är att 18 - 25-åringar har viktigare saker att göra än att glo på TV.
För övrigt: (The kitchen bench is also a working desk with a high comfortable desk chair.)
Blir detta bra?KnockOnWood skrev:
Det är en väldig betoning på TV.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du tänker dig att man har TV:n på en arm så att den vinklas ut i rummet när man ska ligga i sängen och titta på den?
Och att man är väldigt matlagningsintresserad eller använder köksskåpen som bokhyllor och garderober?
I en så liten lägenhet är flexibilitet viktigt enligt min mening. Och den tappar man till stor del när man har kök längs hela ena långväggen. Lägenheter mindre än 30 kvm har oftast bara pentry eller kokvrå, av en anledning: spara yta till själva boendet.
Och att man är väldigt matlagningsintresserad eller använder köksskåpen som bokhyllor och garderober?
I en så liten lägenhet är flexibilitet viktigt enligt min mening. Och den tappar man till stor del när man har kök längs hela ena långväggen. Lägenheter mindre än 30 kvm har oftast bara pentry eller kokvrå, av en anledning: spara yta till själva boendet.
Redigerat:
Att du har en 180cm säng gör det tufft. Jag skulle annars dra ut väggen från halleb framför sängens kortsida för att få den delen mer privat. Då skulle du kunna ha ett draperi för sängen. Men med 180cm säng blir det fel.
Men då ser man inte tv:n rakt framför sig vilket jag tycker är behagligt. Sen gjorde jag sängen lite mindre på nya ritningen. Men draperi tycker jag är onödigt.S Shiraz skrev:
Tack för dina synpunkter dock. Tack alla.
https://sites.google.com/site/myhobbyarchitecture/Studio-Student