3 381 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Kolfilterfläkt
Hejsan
Jag håller på att renovera mitt kök och då spisen har flyttats så den ej längre står nära murstocken känns det som det vore en lättlösning med en kolfilterfläkt. Istället för att ta upp nytt hål genom taket. Finns det någon som har tips på bra kolfilterfläkt? jag vill ju gärna ha nått som fungerar bra. Kanske är så att man måste satsa på en evakueringsfläkt för att få bra resultat och då ta upp hål i taket.
Jag håller på att renovera mitt kök och då spisen har flyttats så den ej längre står nära murstocken känns det som det vore en lättlösning med en kolfilterfläkt. Istället för att ta upp nytt hål genom taket. Finns det någon som har tips på bra kolfilterfläkt? jag vill ju gärna ha nått som fungerar bra. Kanske är så att man måste satsa på en evakueringsfläkt för att få bra resultat och då ta upp hål i taket.
jag har electrolux 7466 och den är effektiv. den fås i bredder från 50 till 70 cm, jag valde 70 cm för att jag ville ha en bredare uppsugning, men i själva verket är sugdelen samma som till 60 cm, det är bara mer plast runt omkring.
jag köpte till en luftslang och släpper ut luften ovanför köksskåpen så det inte känns dragigt.
men man kan stå och steka lök eller panerad fisk och inte känna någon lukt alls.
jag köpte till en luftslang och släpper ut luften ovanför köksskåpen så det inte känns dragigt.
men man kan stå och steka lök eller panerad fisk och inte känna någon lukt alls.
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
jag hade en annan kolfilterfläkt tidigare, futurum, från 90-talet, den var USEL.
dessutom bullrig. så det finns säkert både bra och dåliga.
electrolux 7466 har ett kolfilter som kan återaktiveras genom att man lägger det i ugnen i 20 minuter. jag tycker att kolfilterbädden känns ganska tjock också.
dessutom bullrig. så det finns säkert både bra och dåliga.
electrolux 7466 har ett kolfilter som kan återaktiveras genom att man lägger det i ugnen i 20 minuter. jag tycker att kolfilterbädden känns ganska tjock också.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden