91 läst ·
3 svar
91 läst
3 svar
Kolfilterfläkt med utblås utanför skåp?
Medlem
· Västra Götaland
· 149 inlägg
Hej.
Letar efter en kolfilterfläkt med utblås i rummet/köket och inte via kanal i köksskåp.
På vissa fläktar sitter det en box på ovansidan med ett spjäll som leder ut luften framåt (mot där man står).
Finns det kolfilterfläktar som inte har denna box men som ändå leder ut luften i rummet/köket?
M v h
/Frippe
Letar efter en kolfilterfläkt med utblås i rummet/köket och inte via kanal i köksskåp.
På vissa fläktar sitter det en box på ovansidan med ett spjäll som leder ut luften framåt (mot där man står).
Finns det kolfilterfläktar som inte har denna box men som ändå leder ut luften i rummet/köket?
M v h
/Frippe
Du kan, såvitt jag vet, leda ut luften från alla kolfilterfläktar i rummet.F FrippeFlyer skrev:Hej.
M v h
/Frippe
Anslut en slang till fläktens utelås och led sedan ut luften i rummet.
Edit - slangen går ofta upp genom skåpet och luften leds sedan ut genom ett hål/galler i takanslutningen.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fläktens"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 149 inlägg
Tack för svar.K Kardan79 skrev:
Ja, så tolkar jag det. Jag vill däremot inte ta upp plats i köksskåpet med en slang, därav min fråga...
M v h
/F
Jag uppfattade frågan som att du söker en fläkt som kan ha utblås i köket, dvs. som inte ska anslutas till frånluft.F FrippeFlyer skrev:
Missförstod dig bevisligen.F FrippeFlyer skrev:
Känner tyvärr inte till några kolfilterfläktar som skickar ut luften neråt, i ditt ansikte eller åt sidorna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden