Hej.

Letar efter en kolfilterfläkt med utblås i rummet/köket och inte via kanal i köksskåp.
På vissa fläktar sitter det en box på ovansidan med ett spjäll som leder ut luften framåt (mot där man står).
Finns det kolfilterfläktar som inte har denna box men som ändå leder ut luften i rummet/köket?

M v h

/Frippe

K
F FrippeFlyer skrev:
Hej.

Letar efter en kolfilterfläkt med utblås i rummet/köket och inte via kanal i köksskåp.
På vissa fläktar sitter det en box på ovansidan med ett spjäll som leder ut luften framåt (mot där man står).
Finns det kolfilterfläktar som inte har denna box men som ändå leder ut luften i rummet/köket?

M v h

/Frippe
Du kan, såvitt jag vet, leda ut luften från alla kolfilterfläktar i rummet.
Anslut en slang till fläktens utelås och led sedan ut luften i rummet.

Edit - slangen går ofta upp genom skåpet och luften leds sedan ut genom ett hål/galler i takanslutningen.

Redigerat:
K Kardan79 skrev:
Du kan, såvitt jag vet, leda ut luften från alla kolfilterfläktar i rummet.
Anslut en slang till fläktens utelås och led sedan ut luften i rummet.

Edit - slangen går ofta upp genom skåpet och luften leds sedan ut genom ett hål/galler i takanslutningen.
Tack för svar.
Ja, så tolkar jag det. Jag vill däremot inte ta upp plats i köksskåpet med en slang, därav min fråga...

M v h

/F

K
F FrippeFlyer skrev:
Tack för svar.
Ja, så tolkar jag det. Jag vill däremot inte ta upp plats i köksskåpet med en slang, därav min fråga...

M v h

/F
Jag uppfattade frågan som att du söker en fläkt som kan ha utblås i köket, dvs. som inte ska anslutas till frånluft.
F FrippeFlyer skrev:
Missförstod dig bevisligen.

Känner tyvärr inte till några kolfilterfläktar som skickar ut luften neråt, i ditt ansikte eller åt sidorna.

• Gilla
FrippeFlyer
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.