Hej,

Innan jag börjar riva ner hela jäkla härket från taket och stampar på eländet så passar jag på att fråga hur fasen man monterar i kolfiltren i ovanstående fläkt. Som lök på laxen och grädde på moset och cement i sandlådan så fick jag inte med någon bruksanvisning för fläkten. Jag tror jag har fått upp den rätt och allt verkar sitta som det ska och det låter och lyser. Men nu är det så att den ska användas som kolfilterfläkt och jag förmodar att den måste moddas lite för att den ska funka till det.

Det är ju två filterskivor i förpackningen och jag får inte knas på om de ska sitta på två olika ställen eller ihop direkt över själva fläktgallret.

Såååå, innan jag gör en brödrost av den här i ren frustration, är det någon som har koll på det :-)

Hygglo
Henrik

bra fråga, aldrig sett en sån fläkt innan...men testa här, de borde ju kunna skicka dig en bruksanvisning.----> http://www.gorenje.se/teknisk

Hej,

Jo jag har kontaktat dem och bett dem att skicka en anvisning. Men i stridens hetta och innan man känner för att använda fläkten som boxboll så tänkte jag kolla ifall någon hade koll här. För jag anar och misstänker att det tar några dagar OM jag överhuvudtaget får svar.

Men jag avvaktar nog som sagt och ser om jag får nåt svar,,, annars improviserar jag :-)

Tjo
Henrik

Fick faktiskt snabbt svar med en anvisning i PDF format,,, bra där Gorenje...

Samma problem och ingen beskrivning - vad var hemligheten? Måste man skruva ner hela fläkten igen och montera filtren direkt på motorn? Hur byter man dem sen i så fall???

Frustrerad!!!!:confused:

Är det inte bara att plocka loss fettfiltrerna och där bakom sätter man fast kolfiltrena direkt på fläktarna? Så var det i min Gorenjefläkt som visserligen är en annan modell.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.