5 814 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Kolfilter i en Gorenje KD950EI - hur
Hej,
Innan jag börjar riva ner hela jäkla härket från taket och stampar på eländet så passar jag på att fråga hur fasen man monterar i kolfiltren i ovanstående fläkt. Som lök på laxen och grädde på moset och cement i sandlådan så fick jag inte med någon bruksanvisning för fläkten. Jag tror jag har fått upp den rätt och allt verkar sitta som det ska och det låter och lyser. Men nu är det så att den ska användas som kolfilterfläkt och jag förmodar att den måste moddas lite för att den ska funka till det.
Det är ju två filterskivor i förpackningen och jag får inte knas på om de ska sitta på två olika ställen eller ihop direkt över själva fläktgallret.
Såååå, innan jag gör en brödrost av den här i ren frustration, är det någon som har koll på det
Hygglo
Henrik
Innan jag börjar riva ner hela jäkla härket från taket och stampar på eländet så passar jag på att fråga hur fasen man monterar i kolfiltren i ovanstående fläkt. Som lök på laxen och grädde på moset och cement i sandlådan så fick jag inte med någon bruksanvisning för fläkten. Jag tror jag har fått upp den rätt och allt verkar sitta som det ska och det låter och lyser. Men nu är det så att den ska användas som kolfilterfläkt och jag förmodar att den måste moddas lite för att den ska funka till det.
Det är ju två filterskivor i förpackningen och jag får inte knas på om de ska sitta på två olika ställen eller ihop direkt över själva fläktgallret.
Såååå, innan jag gör en brödrost av den här i ren frustration, är det någon som har koll på det
Hygglo
Henrik
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej,
Jo jag har kontaktat dem och bett dem att skicka en anvisning. Men i stridens hetta och innan man känner för att använda fläkten som boxboll så tänkte jag kolla ifall någon hade koll här. För jag anar och misstänker att det tar några dagar OM jag överhuvudtaget får svar.
Men jag avvaktar nog som sagt och ser om jag får nåt svar,,, annars improviserar jag
Tjo
Henrik
Jo jag har kontaktat dem och bett dem att skicka en anvisning. Men i stridens hetta och innan man känner för att använda fläkten som boxboll så tänkte jag kolla ifall någon hade koll här. För jag anar och misstänker att det tar några dagar OM jag överhuvudtaget får svar.
Men jag avvaktar nog som sagt och ser om jag får nåt svar,,, annars improviserar jag
Tjo
Henrik
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden