Har bergvärme installerat 2015, Nibe 1245.
Flyttade in 2020 och 2021 fyllde jag på 0,5 liter så det blev 50% i nivåkärlet.

Nu såg jag att nivåkärlet nästan var tomt så jag fyllde på 1 liter.

Så till frågan, bör jag vara orolig att jag har en läcka eller är detta normalt?
 
  • Finger pekar på ett vit plastnivåkärl i ett värmesystem, omgiven av rör och ventiler, installerat 2015.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nja, det kan du ha om det inte finns luft i systemet så det har bytt plats med vattnet men det går inte att säga ja eller nej bara sådär på frågan.Det är ett slutet system så det ska i princip inte försvinna någon vätska. Fyll upp ordentligt å se hur det utveckar sig å försvinner mer...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.