hallå
jag är på G med köksrenovering, i min yttervägg sitter det 2 st ventiler som sedan innan är pluggade.
dom ska väl i fortsättningen vara pluggade eller?
för det är väl så att kök inte ska ha tillfuft (eller vad man kallar det)

gammalt hus från början av 1900
 
ok , jag bör då alltså behålla en åtminstone
 
1 eller 2 friskluftsventiler räcker inte långt med dagens köksfläktar.
Dom flesta leverantörer rekomenderar att man öppnar fönster i en annan del av huset vid matlagning (tanken är att hålla kvar matosen/fett i köket).
 
Jag såg en skiss från en fläktleverantör där de rekommenderar tilluft och då högt upp för att få ett så bra utbyte av luften i köket som möjligt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.