Hej, jag fick stopp i min köksvask.. tänkte att jag skulle ränsa. Tänkte inte på att fota hur det såg ut innan jag började.. men jag tänkte att det endå skulle vara logiskt..

Så jag tog ut allt rensade och satte dit igen.. nu är det en bit som jag har problem med

precis där det raka vertikalet går ner i den som svänger upp igen, så får jag inte den raka att sitta med den som svänger upp. Om ni förstår mig:confused:

Det va en skruvdel som lossnade som jag antog skulle sitta där, men den delen på det raka röret är helt rakt, så jag kan inte fästa skruvdelen i något.. behöver hjälp!

• DSC00288.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00286.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lossa plastmuttern som sitter innan böjen innanför den sitter en konformad packning dra upp muttern på rakbiten med gängorna neråt sätt sedan på packningen på rakbiten nån cm räcker med konformen neråt tryck sedan ihop rören tills det tar stopp håll ihop och skruva åt muttern så sitter det på plats.

Packningen på innsidan har spruckit och är sönder.. var köper jag ny?

säljs i vvs butiker eller större varuhus med vvs avdelning. ta med den gammla med det brukar vara standard på dom packningarna till köksvattenlås.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.