Jag skulle vilja puffa lite för den här tråden. Kanske finns det några tips till TS där.

Om ni går på standardstorlekar på skåpen så kan ni sätta in sockellådor. IKEA har sådana. Det borde ge en del extra förvaring.

Stänkskyddet brukar jag förvara i micron.

Kanske passar det med en fristående hörnmicro på en hylla en bit upp? Typ en sån här.
38929.jpg
 
pelpet skrev:
Jag skulle vilja puffa lite för den här tråden. Kanske finns det några tips till TS där.

Om ni går på standardstorlekar på skåpen så kan ni sätta in sockellådor. IKEA har sådana. Det borde ge en del extra förvaring.

Stänkskyddet brukar jag förvara i micron.

Kanske passar det med en fristående hörnmicro på en hylla en bit upp? Typ en sån här.
[bild]
Visste inte att det finns modeller som denna. Nu kan TS ha micro utan att det tar för mycket plats!
 
Tack för det Pelpet, det var mycket bra info där. Det där med stenskivor som saker och ting går sönder på har vi inte tänkt på, men det är därför vi valde bort ho av porslin i ett tidigare skede. Hm. Hel diskbänk är ju otvivelaktigen mkt praktiskt, särskilt en sån vi har nu utan korgventiler...

Jo, sockellådor har vi tänkt på. Alltid ngt man kan stuva in där.

Ha! Vi har faktiskt en sån mikro fast en tidigare modell, skall genast se hur den gör sig i hörnet. Kanske kan vara ett sätt att använda hörnet till ngt vettigt (i mitt fall = ej hörnskåp!!!)
 
På en liten spec tillverkat hylla, skulle micron må perfekt där i hörnan!
 
Thomas59
obiwankenobi skrev:
Tack för det Pelpet, det var mycket bra info där. Det där med stenskivor som saker och ting går sönder på har vi inte tänkt på, men det är därför vi valde bort ho av porslin i ett tidigare skede. Hm. Hel diskbänk är ju otvivelaktigen mkt praktiskt, särskilt en sån vi har nu utan korgventiler...

Jo, sockellådor har vi tänkt på. Alltid ngt man kan stuva in där.

Ha! Vi har faktiskt en sån mikro fast en tidigare modell, skall genast se hur den gör sig i hörnet. Kanske kan vara ett sätt att använda hörnet till ngt vettigt (i mitt fall = ej hörnskåp!!!)
Visst, förvaring i all ära men sockellådor är garanterade skräpsamlare. Bättre då att sortera bort de saker man aldrig använder.
 
Kunde vara kökslinne, brickor, plåtar. Att göra sig av med skräp som ej används är ett ständigt pågående projekt, så där håller jag med.

Vad var det nu du ogillade med diskhoplaceringen, thomas59?

Sent from my Nokia 3210 using Byggahus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.