Borde nog fungera. Kolla med importören (EuroFire?). Har en Wamsler och vår kanal är inte mer än 95x95 mm, knappt sex meter lång och ingen rökgasfläkt. Har dock en springa öppen på dragluckan - bara primärspjället ger lite för dåligt drag. Med luckan lite på glänt är det full fart på pannan, lite väl mycket ibland.
 
Det är en fyrkantig kanal, glidgjuten så den är slätare än bara tegelkanalen, men inte som ett rör naturligtvis.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.