Vi var i Oslo och såg ett kök från en kökstillverkare som heter Next125 dom hade köksluckor som var inklädda i frostat glas och en variant i sten (gissar på något kompositmaterial). Är det någon som vet om något liknande säljs i Sverige? Jag är alltså inte ute efter vanliga vitrinluckor- detta var något helt annat - enfärgade, släta men med en unik känsla pga glaset.
Ja "stenen" beskrivs som "ceramic marmor". Det är dock luckorna i glas som vi föll för. Det var SÅ snyggt men jag tror inte denna leverantör finns i Sverige och undrar därför om det kan finnas någon annan med samma typ av luckor?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Jag hittar inte igen glasluckorna på deras webbplats för en jämförelse. Kan du länka till dem?
Enligt webbplatsen har next125 ingen återförsäljare i Sverige, men du kan ju alltid höra om de i Oslo kan tänkas leverera till dig.
Enligt webbplatsen har next125 ingen återförsäljare i Sverige, men du kan ju alltid höra om de i Oslo kan tänkas leverera till dig.
Det är lite svårt att hitta på hemsidan men här är i alla fall en bild från deras katalog. Just nu tittar vi bara runt för att få en känsla för vad vi vill ha för kök om det blir aktuellt samt vad det skulle kosta på ett ungefär.BirgitS skrev:
Det hade helt klart varit bättre att kunna köpa från en svensk leverantör än från ett företag i Norge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Här står en del om materialen: https://www.next125.com/en/about-next125/materials-fronts/
men jag har inte sett någon annan kökstillverkare som har fronter i keramik eller med glas ovanpå träskivan.
men jag har inte sett någon annan kökstillverkare som har fronter i keramik eller med glas ovanpå träskivan.
Tack! Det var otroligt snyggt! Jag är egentligen inte så förtjust i "supermoderna" kök men med dessa luckor skulle det bli något speciellt (dock känns det väl svårt att inte köpa från en svensk återförsäljare). Det gäller en lägenhet vi överväger att köpa som är i ett hus som är över 100 år. Lägenheten är dock relativt nybyggd och har lite av en industrikänsla pga fönstren. Det gäller ju att hitta något man både tycker om och som passar lägenheten som sådan.BirgitS skrev:
Nej aldrig i livet köksluckor av glas utan träram runt. Man får onödigt svårläkta sår då man slår huvudet i nedre hörnet på en öppen överlucka inte antingen luckan eller huvudet är av trä.
Sedan är det ju bara en tidsfråga innan man slår en flisa ir någon nedre lucka och skär sig på den.
Sedan är det ju bara en tidsfråga innan man slår en flisa ir någon nedre lucka och skär sig på den.
Fast dessa är ju inte helt och hållet i glas...H heimlaga skrev:
Klicka här för att svara