Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Till TS: det saknas faktiskt måttuppgifter i monteringsanvisningen om hur nära en vägg blandaren kan monteras. Det står inte heller i textform någonstans att man skall ta hänsyn till det. Det bör innebära att du kan reklamera den p.g.a. ofullständiga/saknade anvisningar eller felaktigt (saknat väsentligt) mått.
Enda sättet att lösa det är att vrida hela kranen 90° medurs så att vredet pekar rakt mot dig. Det under förutsättning att diskmaskinsvredet får plats bakom mot väggen.
Hos andra tillverkare brular det här måttet finnas. Se nedan från Mora

[bild]
Jag hade också reklamerat den eftersom en så viktig uppgift saknas.
Vi har haft en kran vriden 90 grader med vredet mot en själv, vet inte hur många gånger jag av misstag har lyckats blöta ner halva armen för att komma åt vredet. Kan verkligen inte rekommendera det...

S hjulia skrev:
Kan verkligen inte rekommendera det..
Håller med, men det är nog den enda möjliga lösningen att ”befria” vredet.
Jag brukar själv sätta sådana här vred på vänster sida för att manövrera med vänster hand och hålla godset i höger. Samtidigt brukar kallvattnet bli mot en själv. Lite barnsäkrare kan jag tänka mig.

Såhär ser det ut när jag vrider!

AXS
Ser ut som att det borde gå att montera den närmare diskhon. Det kommer behövas någon täckbricka för att täcka över den större hål som blir.

Ja precis, då är ju frågan vad för typ av täckbricka man ska köra på för att få det relativt snyggt

RoTe
Eller varför inte returnera den felaktiga blandaren och köpa en av ett vettigt märke som fungerar för applikationen?

• Gilla
Swedross och 1 till
  • Laddar…
Ja absolut det alternativet är nog det bästa

men den är ju använd för det att returnera då tro?

RoTe
P Philip0105 skrev:
men den är ju använd för det att returnera då tro?
Du har ju redan fått infon att din blandare saknade relevant installationsuppgift gällande måtten? Häv köpet med anledning av detta.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Av bilden i inlägg #20 och filmen att döma så går det att skruva loss vredet och vrida/montera det 90 grader framåt. Då borde det varken slå i diskhon eller väggen. Man kan ialla fall försöka innan man återlämnar och köper något annat.

Har du valt kranen till diskbänken eller en köksdesigner? Tycker avståndet från blandarens cc-vägg ser litet ut, men de flesta vred jobbar mot användaren och inte bakåt.

Ta av vredet och monters det riktar mer framåt???

RoTe RoTe skrev:
Eller varför inte returnera den felaktiga blandaren och köpa en av ett vettigt märke som fungerar för applikationen?
Vad är felet på blandaren?
Både disklådan och blandaren är monterade allt för långt bak. Är väl enda felet.
Du kan väl inte skylla ett felaktigt montage på en ”dålig” blandare. Den kommer säkert fungera helt klanderfritt i många år.

• Älska
Jorel03
  • Laddar…
RoTe
GoC GoC skrev:
Vad är felet på blandaren?
Både disklådan och blandaren är monterade allt för långt bak. Är väl enda felet.
Du kan väl inte skylla ett felaktigt montage på en ”dålig” blandare. Den kommer säkert fungera helt klanderfritt i många år.
Vad är felaktigt montage när det inte finns några instruktioner? Det är en dinky toys blandare av rang dessutom.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vad är felaktigt montage när det inte finns några instruktioner?
Att det inte fungerar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.