1 070 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Kökskran, 24->22mm i plast sitter fast/sönder. Hur få väck?
Hej.
Förra hyresgästen har köttat(övergängat sönder den typ) en 24->22mm plast adapter för köksdusch kran, då den läckte ville jag byta den och den satt som berget, den var redan nästan helt sönder och jag försökte få loss den med polygrip men det var omöjligt och den ramlade sönder (försök få den på övre lilla kanten men går inte få grepp nog)
Någon som har ett bra tips på hur fasen man ska få väck denna utan förstöra gängerna på kökskranen?

Förra hyresgästen har köttat(övergängat sönder den typ) en 24->22mm plast adapter för köksdusch kran, då den läckte ville jag byta den och den satt som berget, den var redan nästan helt sönder och jag försökte få loss den med polygrip men det var omöjligt och den ramlade sönder (försök få den på övre lilla kanten men går inte få grepp nog)
Någon som har ett bra tips på hur fasen man ska få väck denna utan förstöra gängerna på kökskranen?

Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Bästa svaret
Tryck in lämplig bult med 6-kantskalle underifrån? Skallen först så att den kilar fast. Två muttrar på gängdelen som dras ihop mot varandra. Sen vrider du på de båda muttrarna för att gänga lös den.
Värme? Smält bort den.
Lämplig bred platt järnbit eller 4-kantsstång?
Värme? Smält bort den.
Lämplig bred platt järnbit eller 4-kantsstång?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Plast/folie eller ej?
Byggmaterial & Byggteknik -
Plasttak på impregnerade takstolar?
Altan & Uteplats -
Hur bäst tejpa byggplast på väggen?
Grund & Markarbeten -
Cellplast som isolering av krypgrund
Grund & Markarbeten -
Dold rördragning till kökskran. Återanvändning vs klumpiga plastlösningar.
Vatten & Avlopp