3 115 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Köksgolv
Hej!
Vi ska köpa IKEAS kök : Tidaholm(vilket ju är i ek)
Vi har öppnat upp vägg in till 2 st rum som går fil i fil. I dessa 2 rum som numera angränsar till köket är det ekparkett i dag.
Blir det för mycket ek i köket om vi väljer ek på golvet med?
Samtidigt vill jag ju att golvet skall få en helhet i och med öppningen av väggen......
Mycket tacksam för tips och trix!
Vi ska köpa IKEAS kök : Tidaholm(vilket ju är i ek)
Vi har öppnat upp vägg in till 2 st rum som går fil i fil. I dessa 2 rum som numera angränsar till köket är det ekparkett i dag.
Blir det för mycket ek i köket om vi väljer ek på golvet med?
Samtidigt vill jag ju att golvet skall få en helhet i och med öppningen av väggen......
Mycket tacksam för tips och trix!
Jag tror att det blir snyggast med ek, precis som du säger så är det ju snyggt om golvet är enhetligt. Kan ni inte bryta med att sätta en sockel i aluminium eller nåt annat? Om sockeln också går i ek kanske det syns väl att det inte är samma färg, men om man bryter av med någon annan färg tänker man kanske inte på det?
Jag är ingen expert.....men bara en idé som jag själv skulle ha funderat på. Vad ska ni ha för bänkskiva?
Jag är ingen expert.....men bara en idé som jag själv skulle ha funderat på. Vad ska ni ha för bänkskiva?
Aha!!! Bra tips med sockeln där!!!! Ska jag genast diskutera med sambon!Snigel skrev:Jag tror att det blir snyggast med ek, precis som du säger så är det ju snyggt om golvet är enhetligt. Kan ni inte bryta med att sätta en sockel i aluminium eller nåt annat? Om sockeln också går i ek kanske det syns väl att det inte är samma färg, men om man bryter av med någon annan färg tänker man kanske inte på det?
Jag är ingen expert.....men bara en idé som jag själv skulle ha funderat på. Vad ska ni ha för bänkskiva?
Vi har inte kommit så långt ännu...Jag skulle kunna tänka mig granit, men sambon är inte så förtjust i det.Så det ligger fortfarande under diskussions punkten!Snigel skrev:Jag tror att det blir snyggast med ek, precis som du säger så är det ju snyggt om golvet är enhetligt. Kan ni inte bryta med att sätta en sockel i aluminium eller nåt annat? Om sockeln också går i ek kanske det syns väl att det inte är samma färg, men om man bryter av med någon annan färg tänker man kanske inte på det?
Jag är ingen expert.....men bara en idé som jag själv skulle ha funderat på. Vad ska ni ha för bänkskiva?
Vi ville också ha Tidaholmköket men hittade ingen bänkskiva vi ville ha (älskar valnötsskivan) så därför får det bli Ädel vit...inte lika snyggt, men bänkskivorna är svårare att stå ut med tycker jag.
Visa gärna bilder på färdigt kök sen! Alltid kul att se.
Visa gärna bilder på färdigt kök sen! Alltid kul att se.
Ja, det är ju det där med bänkskiva.....jag har lite svårt för mörkgrå eller svart som de brukar ha på bilder och visningskök.....Snigel skrev:
Jag tror köket kommer att vara någorlunda färdigt om några veckor och riktigt färdigt senare i höst
Ska ha in ved spis med
Men visst delar jag gärna med mig av mina bilder då!!!
Ja, det där med sockeln tål verkligen att tänkas på!!!jessica skrev:
Jag visste inte att IKEA hade det!
Gillar denna sajten! Man får massor av tips och råd här!
Tack alla! ;D
Klicka här för att svara