En teknikvägg med en 2,60-3,20 bred köksö med djup 1,40-1,50. Vad tycks?

Vill ha ett öppet samtalskök och med rejäla arbetsytor.

• KÖK 1 IDE.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser exakt ut så som Kvik brukar dema sina Mano-kök :-)

Jag har absolut inget emot den lösningen utan tror den kan vara riktigt trevlig... däremot passar det inte i vårat kök pga för lite utrymme.

Stenback skrev:
Ser exakt ut så som Kvik brukar dema sina Mano-kök :-)

Jag har absolut inget emot den lösningen utan tror den kan vara riktigt trevlig... däremot passar det inte i vårat kök pga för lite utrymme.
Yes, exakt samma men här i ett existerande rum. KVIKS 3D program är mkt bättre än IKEAS varvid jag använder det. Kul att kunna lägga in golv etc-

Ja programmen är ju ändå väldigt snarlika.

Hade valt Mano om det hade gått att få med plats för inbyggnadsmicro samt att det tydligen inte blir så bra om man kör överskåp eftersom man då kommer se skarven mellan väggskåpen och överskåpen (menar typ "toppskåp" som en del kallar det).

Läste i en annan tråd att du inte skulle dra vatte+el till köksön... i så fall håller väl inte den här planlösningen? Vad är det för alternativ som gäller då?

Angående vatten och el så har jag tänkt om och kan inte komma ifrån att flytta så detta är det som gäller just nu.

Angående Mano är jag lite tveksam till högblanka luckor och så småningom barn, alltså hur väl de står emot allt som ett barn har för sig utan repa sig allt för lätt

... allt som ett barn har för sig utan repa sig allt för lätt[/QUOTE skrev:
:D mina barn har inte repat sig alls, faktiskt! (Kunde inte låta bli...)

Jag ser att köksfläkten sitter längst ut på bänken, då innebär det nog att hällen är där också. Kan vara lurigt med den så långt ut.

Annars ser det ut att vara ett drömkök!

veasel skrev:
:D mina barn har inte repat sig alls, faktiskt! (Kunde inte låta bli...)

Jag ser att köksfläkten sitter längst ut på bänken, då innebär det nog att hällen är där också. Kan vara lurigt med den så långt ut.

Annars ser det ut att vara ett drömkök!
Hehehehe..... ja svenskan är inte vad den borde ibland :D

Håller med dig om att man bör ha mer yta längst ut för hällen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.