Hej,
Ska just till att hänga upp vår frihängande köksfläkt, el och kanal ner in under innertaket är installerat.
Spiroröret som kommer från taket är 160mm
Utblåshålet i köksfläkten är för anslutning av ett rör på 150mm.
Jag har hittat övergångar hur man går från ett rör som är 150mm till tex 160mm, dvs en "hane" "hane" som man sticker in i röret som är 150mm.
Jag behöver ju en övergång som är en "hona" 150mm -> "hane" 160mm, dvs att man trär den över utblåshålet (avsett för 150mm slanganslutning) i köksfläkten och sen går på med någon form av flexslang 160mm.
kan man använda en flexslang 160mm och bara fästa den med en slangklämma över utblåset för att trycka ihop den så att den passar?