Hej! Vi håller på med ett köksprojekt, vi är i startfasen. Vi har kommit i kontakt med en kille på Kvänum och vårt problem är köksfläkten! Vi bor i ett hus som är byggt 1707 och nästan allt är bevarat från 1707.. Vi har tittat på en bänkfläkt för att det inte skall syns att vi har en fläkt i vårt "ny" gamla kök. Är dom sämre än en fläkt i taket?

Åsa Lund
Värmen stiger uppåt... stekoset är varmare än rumsluften i övrigt, klart att en fläkt ovnför spisen har bästa möjiga effekt i förhållande till hur mycket den bullrar

Kanske sätta en alliansfläktmotor uppe på taket och styrningen i en snygg dusa på väggen, och göra någon sarg uppe i taket som blir fläktkåpan, utsuget på väggen/taket över spisen.

Men är det någon som har provat en sådan fläkt eller är det bara ett antagande?

Att sätta själva fläktmotorn på vinden eller taket är inte nytt. Men lyxigt :) och snygg. Och bra ur 1707-perspektivet. Om det finns en vind förstås. Tak antar jag att ni har..?

Jag funderade mest på om det va någon som provat eller har någon kompis som har bänkfläkt i sitt kök? Vitt har ju en jätte fin 90 cm bred som kommer upp ur bänkskivan. Idén låter ju bra i mitt gamla kök.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.