Hej! Städade inuti köksfläkten för ett tag sen, då gick nån liten svart del sönder(såg ut som en flärp, ett hundöra vad jag minns). Tänkte inte mer på det. Nu undrar jag om det hänger ihop med att det drar så mycket från ytterdörren. Nån som vet var man kan köpa en sån del och vad den har för funktion? Mvh
20130903_151013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
så ser det ut nu

Ser ut att vara en fläktkåpa som är en del av ett centralsystem? förmodligen så har du tagit bort själva spjället, dock tycker jag det ser ut som du har något kvar i utloppsmyningen.
Är det så är det nog en anledning till att det drar.

Misstänker även att det är en futurum/franke-kåpa. i så fall är det nog bara ta kontakt med franke. om du tar bort skyddsplasten till belysningen så borde det sitta en märkning där, ta ett kort med telefonen eller skriv ner alla nummer innan du kontaktar dem.

/R

Om "hundörat" kommer från den svarta delen i mitten på bilden är det kabelränna för när det sitter en fläkt i kåpan.
Är inte viktig för kåpans funktion men risken är att matfett får det lättare att smita in till elektriska saker i kåpan.
Den viktigaste delen för funktionen i kåpan är det vita spjället som sitter längst in i hörnan, antar att du har ett timer vred på kåpan som öppnar och stänger det.
Om du hittar modell/typ har Franke reservdelslistor på sin hemsida http://www.franke.com/kitchensystems/se/sv/home/produkter.html

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.