Hej,
Jag har rengjort köksfläkt och märkt att det inte finns någon utväg för luft/lukt. Köket är renoverat av förra ägaren och köpt enligt dem från Ikea. Min fråga är: ska det vara så här? Eller har förra ägare missat göra ventilationshål ut!?
Om jag vill göra ett ventilationshål ut genom vägen själv finns det särskilda krav? Råd mottags gärna!
Tack på förhand
Jag har rengjort köksfläkt och märkt att det inte finns någon utväg för luft/lukt. Köket är renoverat av förra ägaren och köpt enligt dem från Ikea. Min fråga är: ska det vara så här? Eller har förra ägare missat göra ventilationshål ut!?
Om jag vill göra ett ventilationshål ut genom vägen själv finns det särskilda krav? Råd mottags gärna!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack på förhand
Gissningsvis är det kolfilter i fläkten, inget konstigt då att luften går tillbaka in i köket. Utsug är bättre men inte alltid möjligt, är det ett hus eller lägenhet? I äldre lägenheter är det i princip alltid så för ventilationskanalerna är inte byggda för att fläktar ska vara direkt anslutna till dom.
Något många inte vet/missar är att tillverkarna rekommenderar att man byter kolfiltret flera gånger om året för att kolfiltret ska fungera.
Något många inte vet/missar är att tillverkarna rekommenderar att man byter kolfiltret flera gånger om året för att kolfiltret ska fungera.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack för svaretP pjkw skrev:Gissningsvis är det kolfilter i fläkten, inget konstigt då att luften går tillbaka in i köket. Utsug är bättre men inte alltid möjligt, är det ett hus eller lägenhet? I äldre lägenheter är det i princip alltid så för ventilationskanalerna är inte byggda för att fläktar ska vara direkt anslutna till dom.
Klicka här för att svara