12 950 läst ·
7 svar
13k läst
7 svar
Köksfläkt med konstantdrift?
Gör om så kolfilterfläkten i köket numera leder ut matoset.
Har ett gammalt hus med självdrag så funderar på om det kanske vore bra om fläkten alltid kunde snurra på lågt varv, för att få lite grundcirkulation. Finns det sådana köksfläktar? Tror ni det är en bra idé?
//Larsa
Har ett gammalt hus med självdrag så funderar på om det kanske vore bra om fläkten alltid kunde snurra på lågt varv, för att få lite grundcirkulation. Finns det sådana köksfläktar? Tror ni det är en bra idé?
//Larsa
Men finns det vanliga köksfläktar med ett grundflöde? Hittar inget förutom det som verkar vara typ FTX.
I badrummen har jag fläktar som går på lågvarv då det inte är fuktigt, och tycker luftkvalitet i de delarna av huset blivit väldigt mycket bättre. Så är ute efter ngt liknande i köket
I badrummen har jag fläktar som går på lågvarv då det inte är fuktigt, och tycker luftkvalitet i de delarna av huset blivit väldigt mycket bättre. Så är ute efter ngt liknande i köket
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Bästa svaret
Vi har en helt vanlig Baukneckt köksfläkt, den har stått på i 12 år nu.Larsa skrev:
Fungerar bra som en del av grundventilatiomen i huset,
Det gäller väl bara att välja en fläkt som är tillräckligt tyst på lägsta läget.
Använder den principen hemma.
Badrumsfläkt på konstant drift, sen hittade jag en Bosch köksfläkt med lågt db, som alltid går på lägsta.
Funkar utmärkt!
Dock kan köksfläkten suga lite sotlukt från kaminen ibland, då dom står ganska nära.
Badrumsfläkt på konstant drift, sen hittade jag en Bosch köksfläkt med lågt db, som alltid går på lägsta.
Funkar utmärkt!
Dock kan köksfläkten suga lite sotlukt från kaminen ibland, då dom står ganska nära.
Produkter som diskuteras: "Badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Franke (gamla Futurum) har en fläkt dom kallar "Non-Stop" https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1550698Larsa skrev:
Finns vad jag vet bara som "vanlig" köksfläkt för montage under skåp.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden