2 141 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Köksfläkt Franke Non Stop
Hej
Någon med erfarenhet av Franke Non Stop?
Tänkte ev. montera en sådan i kommande fritidshus på ca 60kvm.
Kommer då att ha denna i köks-/vardagsrumsdelen samt en fläkt i badrummet.
Synpunkter eller tips?
Någon med erfarenhet av Franke Non Stop?
Tänkte ev. montera en sådan i kommande fritidshus på ca 60kvm.
Kommer då att ha denna i köks-/vardagsrumsdelen samt en fläkt i badrummet.
Synpunkter eller tips?
Ingen som har några erfarenheter eller tips att dela med sig av?
Måste ju inta vara just Franke. Vad jag skulle vilja ha är en köksfläkt som även kan användas som ventilation, dvs att den kan köras på ”tomgång” när man inte lagar mat. Helst då med motorn placerad på taket.
Måste ju inta vara just Franke. Vad jag skulle vilja ha är en köksfläkt som även kan användas som ventilation, dvs att den kan köras på ”tomgång” när man inte lagar mat. Helst då med motorn placerad på taket.
Hur valde du att göra? Har precis samma storlek som dig och har bara badrumsfläkt i dagsläget. Funderar på Frankes nonstop
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Det blev ingenting av mina tankar.J Jonathannnn skrev:
Har en traditionell köksfläkt som körs när vi lagar mat. I badrummet har vi en paxfläkt som styr på rörelse och luftfuktighet. Däremot så startar den även några gånger per dygn för att i alla fall få lite luftutbyte.
Valde även att inte ta luften till kaminen direkt utifrån, via rör i plattan, utan på ”gammaldags” vis. Stänger heller aldrig kaminens luftspjäll så jag har fått för mig att det även drar ut luft den vägen, även när jag inte eldar.
Hur som helst upplever jag inte några problem med dålig luft, fukt på fönster el. likn.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden