2 524 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Köksfläkt/dragkåpa går det vrida/ändra "vägganslutningen" typ från horisontell till vertikal. Vill h
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det skall inte vara ett problem - Det jobbiga blir kanske att komma åt och borra ut nitarna. Det kommer inte att påverka draget öht. Se bara till att täta tidigare hål med nya nitar ev ventilationstejp eller liknande.
Produkter som diskuteras: "ventilationstejp"
Ventilationstejp
Ventilationstejp, också känt som HVAC-tejp (Heating, Ventilation, and Air Conditioning), används för att täta, reparera och säkra sammanfogningar, skarvar och anslutningar i luftkanaler, fönsterisolering och andra HVAC-komponenter.
Läs mer
Tätmassan är inga problem och sitter inte hårt alls. Tycker däremot att det ser ut som att nitarna kan vara "inne" i väggen.B Bubo skrev:
Flexrören skall kunna glida på den där, enda gångerna jag stöter på problem är när det är den där "Nyttig Tub" från IKEA som trilskas. Alla andra flexslangar skall passa efter kanske liiite irritation. Fresh slangarna är ju tex 130mm och många andra 127mm.B Bubo skrev:
Mmm... visar sig att eluttaget hamnar "fel i förhållande till kåpan
Endera för nära som på bilden e för nära själva kåpan. Ett skåp i vägen på "eluttaget"sidan o för att centrera kåpa över spis finns inte så många cm spela på. Ere bara larv att tycka uttaget skämmer om jag lyckas få plats enl bild? Antar man inte kan ha det inuti röret. Det finns litet spelrum om man skruvar loss uttaget, tänjer lite på kablarna o skär upp hålet ngn cm? Är väl ok utan behörighet? Hur brukar uttag vara placerat i förhållande till fläkt i normalfallet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Endera för nära som på bilden e för nära själva kåpan. Ett skåp i vägen på "eluttaget"sidan o för att centrera kåpa över spis finns inte så många cm spela på. Ere bara larv att tycka uttaget skämmer om jag lyckas få plats enl bild? Antar man inte kan ha det inuti röret. Det finns litet spelrum om man skruvar loss uttaget, tänjer lite på kablarna o skär upp hålet ngn cm? Är väl ok utan behörighet? Hur brukar uttag vara placerat i förhållande till fläkt i normalfallet?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden