Hej jag undrar om blandaren kommer lite riktigt kallt vid läget längst ned, för jag ipp spaken ungefär vid mitten kommer det ljummet och betydligt högre tryck , och är ikea blandare lite mer än ett år
Hej jag undrar om blandaren kommer lite riktigt kallt vid läget längst ned, för jag ipp spaken ungefär vid mitten kommer det ljummet och betydligt högre tryck , och är ikea blandare lite mer än ett år
Antar att det är en blandare med spaken på sidan? De med den på ovansidan har iaf tidigare (köpte en sån för 5 år sen) varit såna att de inte blandar in varmvatten i mitten för att man vanligen öppnar i det läget men inte behöver inblandat vatten. Vill man ha varmare vatten så måste man aktivt vrida åt vänster. Var skeptisk i början men funkar skitbra.
Att ditt tryck ökar på mitten kan bero på att du har klena rör till blandaren. När du öppnar i mitten så skjuter det på från både kall och varmvattnet vilket kompenserar ett för klent rör.
Har du långt från pump till tappställe så kan det kanske vara underdimensionerat. Är ingen rörläggare så detta är en gissning och behöver bekräftas av sakkunnig.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.